جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

اظهارنظر غرضی درباره عملکرد یکساله دولت

جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۰۵ ق.ظ

سیدمحمد غرضی  در ارزیابی عملکرد یک‌ساله دولت یازدهم در آستانه هفته دولت با تأکید بر این‌که دولت طی یک‌ساله نخست توانست خود را به تثبیت برساند، گفت: رئیس جمهور در آغاز فعالیت‌های خود توانست دولت را به سلامت از مجلس عبور دهد.

وی با اشاره به نحوه تعامل دولت و مجلس، اظهار کرد: دولت توانست طی یک سال اخیر تعامل خوبی با مجلس و مردم برقرار کند و آرامشی نسبی را در جامعه حاکم کند؛ چرا که ما در این مدت مشاهده کردیم که برخلاف سال‌های گذشته که در جامعه آرامشی وجود نداشت، کشور در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی شاهد آرامش خوبی بود.

این فعال سیاسی با ارزیابی عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف با تأکید بر این‌که دولت توانست در حوزه سیاست خارجی استعداد خوبی از خود نشان دهد، اضافه کرد: در رابطه با حوزه اقتصاد همان‌طور که دولت خود نیز اظهار می‌کند، تورم از نظر علم اقتصاد کاهش پیدا کرده است، اما متأسفانه به دلیل بالا رفتن هجمه‌ها مردم شاهد این واقعه نیستند.

غرضی همچنین به استیضاح وزیر علوم و رأی عدم اعتماد نمایندگان مجلس به فرجی‌دانا اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه استیضاح وزیر علوم بر گرفتاری‌های دولت اضافه کرد و باعث شد که بین آن‌چه که از انسجام سیاسی میان دولت و مردم برقرار بود فاصله بیافتد. ان‌شاألله دولت بتواند با معرفی وزیر جدید علوم با کسب اکثریت آراء موجبات برطرف شدن این فاصله را فراهم نماید.

وی در ادامه با تأکید بر این‌که کسب رضایت اکثریت مردم وظیفه اصلی دولت‌ها به شمار می‌آید، گفت: دولت باید تلاش کند همچون یک سال نخست علاوه بر افزایش تعامل هرچه بیشتر با سایر قوا با عامه مردم نیز تعامل بیشتری برقرار کند و رضایت اکثریت آنها را کسب کند.

این فعال سیاسی در پایان با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه بر تقویت هرچه بیشتر اقتدار دولت در عرصه سیاست خارجی تأکید کرد و افزود: امروز غرب به واسطه اقتداری که ایران در سطح منطقه دارد بیشتر از گذشته محتاج به ایران هستند. دولت باید تلاش کند تا در زمینه سیاست خارجی به ویژه سیاست‌های منطقه‌ای اقتدار خود را افزایش دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی