جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

روحانی: تورم به زیر 20 درصد می‌رسد

جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۰۴ ق.ظ

حسن روحانی امروز چهارشنبه در هفتمین سفر استانی در جمع مردم اردبیل گفت: بسیار خوشحالم که در شروع دومین سال از دولت تدبیر و امید در محضر شما مردم شریف و غیور و وفادار به انقلاب اسلامی و رهبری عزیز هستم.

نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان وعده دولت به مردم بود

وی افزود: من از آغاز شروع فعالیت انتخابی سه وعده به مردم دادم که آن وعده ها نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان بود، در آغاز صحبتم به تحقق این سه وعده اشاره می کنم و سپس به مباحث استان اردبیل و طرح ها و برنامه هایی که این دولت برای آن دارد خواهم پرداخت.

رئیس جمهور با اشاره به شرایط اقتصادی کشور در سال گذشته گفت: می دانید دولت در سال گذشته با تورم شدید و سرسام آور بالای 40 درصد و در شرایط رکود عمیق کار خود را آغاز کرد.

تا پایان سال 93 تورم به زیر 20 درصد خواهد رسید

وی افزود: من در آغاز دولت در برنامه ای که برای مردم تشریح کردم گفته بودم که تا پایان سال 92 تورم را به زیر 35 درصد خواهیم رساند که این کار انجام شد و در آغاز امسال نیز اعلام کردم که تا پایان سال 93 تورم به 25 درصد خواهد رسید و امروز در جمع شما مردم اعلام می کنم که تا پایان سال 93 تورم به زیر 20 درصد خواهد رسید.

روحانی افزود: دولت در تمام فراز و نشیب های یک سال گذشته ثبات و آرامشی را در صحنه اقتصاد در بازار این کشور به وجود آورده است و امروز مردم نسبت به اقتصاد آینده خود می توانند امیدوار باشند.

وی ادامه داد: اگر رشد اقتصادی در سال 91 ، منهای 6.8 درصد بود در پایان 92 به منهای 1.1 درصد رسید و این به معنای حرکت مثبت در صحنه اقتصاد است و امیدواریم در سال 93 نیز رشد اقتصادی مثبت باشد.

رئیس جمهور با اشاره به وضعیت اشتغال در کشور گفت: مردم از لحاظ اشتغال در فشار شدید هستند مخصوصا تحصیلکردگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، و دولت نیز موظف است شرایط لازم برای اشتغال جوانان را فراهم کند و امسال قدم های اولیه در این زمینه برداشته خواهد شد.

روحانی همچنین با اشاره به اقدامات دولت در زمینه مسائل اجتماعی گفت: در حوزه سلامت دولت قدم های مهمی در یک سال گذشته برداشته است و همه مردم را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دادیم.

وی افزود: تمام مردم در مراجعه به بیمارستان های دولتی شاهد خواهند بود که شرایط امروز با سال گذشته متفاوت است و هر کس در بیمارستان بستری می شود فقط 7.5 درصد در شهرها و 5 درصد در روستاها هزینه پرداخت می کند در حالیکه سال گذشته باید 37 درصد هزینه ها را پرداخت می کرد.

روحانی با تاکید بر اینکه اقتصاد ما نسبت به گذشته کاملا متحول شده است، گفت: گر چه هنوز در شرایط تحریم هستیم و باید در زمینه سیاست خارجی قدم های مهمی برداریم اما سازمان تحریم غیرقانونی علیه ایران دچار ترک شده است.

تا پایان آذرماه امسال 7 میلیارد دلار اموال بلوکه شده ایران آزاد می شود

رئیس جمهور با بیان اینکه تا پایان آذرماه 7 میلیارد دلار از پول بلوکه شده ایران آزاد شده و خواهد شد، تصریح کرد: در زمینه اتومبیل، قطعات خودرو و پتروشیمی تحریم ها را برداشته ایم. در زمینه صادرات و واردات و مسائل بانکی نیز شرایط امروز با سال گذشته متفاوت است اما همچنان باید قدم های بیشتری برای رفع تحریم ها برداریم.

توانستیم اخلاق را در کشور احیا کنیم

وی با اشاره به وعده دوم دولت در زمینه احیای اخلاق گفت: امروز در کشور شاهد ادب و احترام بخش های مختلف مردم به یکدیگر هستیم.

روحانی افزود: امروز روزنامه ها و رسانه ها لحنشان متفاوت شده است. گروه های سیاسی نسبت به یکدیگر با لحن آرام سخن می گویند. قوای سه گانه نیز در کنار یکدیگر با ادب و احترام و تعامل بیشتر زندگی می کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: من در اینجا از یک عده محدودی که هنوز از اخلاق گذشته دست بر نداشته اند خواهش می کنم افراط را کنار بگذارند ما همه برادر و ایرانی هستیم، ما همه مسلمانیم و عاشق خاندان رسالتیم.

وی گفت: باید ادب، احترام، اخوت، مروت و برادری را از پیامبر بزرگ اسلام و خاندان رسالت بیاموزیم و روز به روز صمیمی تر شویم.

روحانی با اشاره به شرایط بی ثبات و ناآرامی های منطقه، به گزارش مهر گفت: در عراق، مردم ظالمانه زیر تیغ جلادانی که متاسفانه به دروغ ادعای اسلام می کنند، هستند و به دست آنان کشته می شوند و میلیون ها عراقی اعم از شیعه و سنی و کرد آواره و از خانه هایشان رانده شده اند.

در شرایط بی ثبات منطقه باید ید واحده باشیم تا بگوییم ایران آرام است

وی افزود: امروز در سوریه مردم از خانه های خود آواره هستند و می بینید مردم غزه و فلسطین چگونه زیر بمب ها و موشک های جلادان قرار دارند و کشته می شوند و در این شرایط باید همه ید واحده باشیم، باید دست به دست هم دهیم و به دنیا بگوییم ایران با ثبات و آرام است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مردم عراق امروز چشم کمکشان به دست مردم ایران است، گفت: مردم سوریه و فلسطین چشم به کمک مردم ایران دوخته اند و ما باید اتحاد خودمان را حفظ کنیم.

دلم می خواست امروز در مجلس از وزیر دانشمند علوم حمایت کنم

روحانی در ادامه صحبت هایش در جمع مردم اردبیل تصریح کرد: من امروز در شرایطی خدمت شما آمده ام تا سخنان شما و مطالباتتان را بشنوم چون قول داده بودم. گرچه دلم می خواست امروز در شرایطی که وزیر دانشمند و مودب علوم ما به عنوان استیضاح برخی از نمایندگان در مجلس حضور پیدا کرده است من هم در کنار وزیر علوم باشم و از این دانشمند حمایت کنم.

وی ادامه داد: من از نمایندگان استان اردبیل که برای حمایت از دولت در مجلس مانده اند سپاسگزاری می کنم و این نمایندگان نیز عصر امروز به استان می آیند.

دولت به رای مجلس احترام می گذارد

روحانی با تاکید بر اینکه دولت به رای مجلس هر چه باشد احترام خواهد گذاشت گفت: من از همین جا به نمایندگان اعلام می کنم امروز هر چه وحدت و اتحاد بین سه قوه بیشتر باشد در دنیای پرآشوب دشمنان ما ناراحت و دوستان ما خوشحال خواهند شد.

وی گفت: امیدواریم نمایندگان در چارچوب قانون اساسی و آیین نامه مجلس به وظایف خود عمل کنند و در آستانه شروع دومین سال فعالیت دولت و نزدیک بازگشایی دانشگاهها با رای قاطع خود شاهد حضور وزیر علوم با رای قاطع تر در صحنه دانشگاههای کشور باشیم.

روحانی خاطر نشان کرد: امروز روز احیای اخلاق است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی