جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

محمد مهدی مفتح' شامگاه پنجشنبه در نشست هم اندیشی با سرمایه گذاران حوزه گردشگری شهرستان تویسرکان افزود: یکی از مهمترین معضلات جاری جامعه، افزایش نرخ بیکاری است که مهمترین راهبرد تقابل اثر گذار با آن تقویت سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی و به ویژه حوزه گردشگری به شمار می رود.

وی بیان کرد: رونق صنعت گردشگری در مناطقی مانند تویسرکان که از این مزیت برخوردارند موجب افزایش سطح اشتغالزایی، رونق حوزه اقتصاد و بهبود فضای کسب و کار و گردش اثر گذار مالی می شود.

مفتح از بررسی دقیق مشکلات حوزه گسترش زیر ساخت های صنعت گردشگری در شهرستان تویسرکان خبر داد و تاکید کرد: رایزنی های مستمر با مسوولان کشوری و بالا دستی این حوزه در کشور به منظور حل تدریجی معضلات در دستور کار قرار دارد.

وی ابراز کرد: مهمترین راهبرد در مسیر رونق دهی به صنعت گردشگری تویسرکان، معرفی ظرفیت ها و توانمندی های این شهرستان در بخش های مختلف است.

فرماندار تویسرکان نیز در این نشست گفت: حوزه گردشگری اصلی ترین مزیت شهرستان تویسرکان در جهت شکوفایی ظرفیت های متعدد و متنوع این شهرستان است که نگاه ویژه مسوولان، سرمایه گذاران و مردم را می طلبد.


'مهرداد موسوی' افزود: تا کنون آنچنان که باید از مزیت های گردشگری تویسرکان بهره وری حداکثری ایجاد نشده و استفاده از ظرفیت اشتغالزایی در این بخش محقق نشده است.

وی تاکید کرد: شهرستان تویسرکان با برخورداری از 196 اثر تاریخی، فرهنگی و باستانی و طبیعت بکر، قابلیت های بی بدیل و کم نظیری در حوزه رونق صنعت گردشگری دارد.

موسوی خاطر نشان کرد: گرچه تویسرکان از ظرفیت های خوبی در زمینه کشاورزی و تولیدات صنعتی برخوردار است اما صنعت گردشگری از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی از نبود یک هتل و مکان اقامتی مناسب برای اسکان میهمانان و مسافران تویسرکان در ایام مختلف سال انتقاد کرد.

در این نشست سرمایه گذاران حوزه گردشگری تویسرکان، دریافت نکردن تسهیلات لازم برای تکمیل سرمایه گذاری و سخت گیری بانک های عامل در این زمینه را مهمترین معضل موجود بر سر راه فعالیت های خود در این زمینه دانستند.

تویسرکان با بیش از 102 هزار نفر جمعیت یکی از شهرستان های استان همدان واقع در جنوب کوه الوند است که با 196 اثر تاریخی و فرهنگی و طبیعت بکر و جذاب از قابلیت های فراوانی در حوزه گردشگری برخوردار است.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۳۰
مهدی اشرفی وند

بیکاری

توریست

مجلس

گردشگری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی