جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

صندوق بین‌المللی پول در پیش‌بینی رشد اقتصادی سه ساله خود، میزان رشد اقتصادی جهان را کاهش داده و به کمترین تخمینها رسانده است.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، در چشم‌اندازی که صندوق بین‌المللی پول ارایه کرده، پیش‌بینی شده است که تقریبا همه جا به جز ایالات متحده آمریکا، انتظارات از رشد اقتصادی کاهش یابد.

رشد اقتصادی جهان در سال 2015 میلادی 3.5 درصد خواهد بود در حالی که این پیش‌بینی در اکتبر سال گذشته میلادی، رقم 3.8 درصد عنوان شده بود. دفتر اصلی صندوق بین‌المللی پول که در واشنگتن واقع است، روز دوشنبه اعلام کرد که با اساس آماری که هر سه ماه جمع‌آوری و بر اساس آن چشم‌انداز رشدهای اقتصادی ارایه می‌شود، تخمین رشد جهانی کاهش یافته است. این صندوق همچنین میزان رشد اقتصادی جهان را در سال آینده میلادی پایین‌تر تخمین زده و 3.7 درصد عنوان کرده است. رشد سال آینده در اکتبر گذشته، 4 درصد پیش‌بینی شده بود.

رشد اقتصادی ضعیف کشورهایی را که با میزان تورم کم درگیر هستند، مثل اروپا و شرق آسیا، با مشکل در سیاستگذاری اقتصادی برای ایجاد مشوقهای افزایش تقاضا مواجه می‌کند. اولیویه بلانشار، رییس صندوق بین‌المللی پول امروز در پکن گفت: «اقتصاد جهان با وضعیت پیچیده و سختی مواجه شده است. از یک سو، اقتصادهای بزرگ از کاهش قیمت نفت نفع زیادی می‌برند. از سوی دیگر، در نقاطی از جهان، چشم‌اندازهای بلندمدت روی تقاضا تاثیر منفی دارد و موج مخالف شدیدی ایجاد می‌کند.»

صندوق بین‌المللی پول همچنین چشم‌انداز افزایش قیمت مصرف‌کننده را نیز که همان شاخص تورم است به نصف کاهش داده و به 1 درصد برای اقتصادهای پیشرفته در سال 2015 رسانده است. البته کشورهای در حال توسعه نیز در امسال تورم 5.7 درصدی را در قیمتهای مصرف‌کننده شاهد خواهند بود که 0.1 درصد نسبت به پیش‌بینی‌های اکتبر گذشته صندوق بین‌المللی پول افزایش داشته است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی