جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

بر اساس آمار و ارقامی که روز جمعه منتشر شد میزان تولید ناخالص داخلی اوکراین در سال 2014 حدود شش ممیز هشت دهم درصد کاهش یافته است.
اوکراین از زمانی که به استقلال دست یافته یعنی از سال 1991 تاکنون سابقه نداشته است که با چنین بحران سختی از نظر اقتصادی و سیاسی مواجه شود. اقتصاد این کشور از این سال تاکنون در رکود به سر می برد. اگرچه این کشور روند خصوصی سازی شرکت های دولتی را آغاز کرده است و قواعد اقتصاد بازار آزاد را پیاده کرده اما این کشور هنوز از فساد اداری و مالی روزافزون رها نشده است .گریونا ،واحد پول ملی اوکراین، به شدت ارزش خود را در برابر دیگر ارزهای معتبر جهان از دست داده است.کاهش ارزش پول ملی این کشور نیز باعث افزایش تورم شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کیف،اوضاع اقتصادی اوکراین در پی تنش با روسیه نابسامان شده است و کاهش رشد اقتصادی شش ممیز هشت دهم درصدی در سال 2014 نیز در این همین راستا قابل توضیح است. 
صندوق بین المللی پول که با پرداخت وامی به مبلغ 17 و نیم میلیارد دلار به اوکراین موافقت کرده است پیش بینی می کند رشد اقتصادی این کشور امسال نیز پنج و نیم درصد دیگر کاهش یابد. اما در سال 2016 اوکراین دوباره به رشد اقتصادی خواهد رسید. 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۲۹
مهدی اشرفی وند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی