جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

بازگشت کامل آرامش به بازار ارز

دوشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۴، ۰۹:۱۳ ب.ظ

 

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر آرامش در بازار ارز، پیشنهاد ایجاد مرکز آموزش منطقه ای صندوق بین المللی پول در ایران را مطرح کرد.

ولی الله سیف در آخرین روز سفر خود به آمریکا جهت شرکت در اجلاس بهاره صندوق بین المللی پول و بانک جهانی با خانم "لاگارد" مدیرعامل صندوق بین المللی پول ملاقات کرد.

رئیس کل بانک مرکزی در این دیدار با ارائه پیشنهاد ایجاد مرکز آموزش منطقه ای صندوق بین المللی پول در ایران، توضیحاتی در مورد دستاوردهای اقتصادی منجمله خروج از رکود تورمی وافزایش رشد اقتصادی، کاهش نرخ تورم و آرامش و ثبات در اقتصاد طی یکسال اخیر ارائه کرد و این امر را نتیجه اعمال سیاست های درست، هماهنگی بین اعضای هیئت دولت و حمایت های رئیس جمهور عنوان کرد.

سیف اظهارداشت: در حال حاضر آرامش به بازار ارز بازگشته و انتظارات مثبت نسبت به آینده تقویت شده است. با توجه به کاهش قیمت نفت، دولت بودجه سال جاری را با فرض ادامه وضع موجود و به صورت محتاطانه انتخاب کرده و پیش بینی می شود رشد اقتصادی به دست آمده در سال گذشته در سال جاری نیز تکرار شود.

وی افزود: در صورت دستیابی به توافق با کشورهای ۱+۵ نیز تحقق اهداف اقتصادی تسریع خواهد شد. در عین حال پیش بینی می شود با توجه به ظرفیت های فراوان اقتصادی در ایران مسلما حصول توافق و لغو تحریم ها می تواند تاثیرات مهمی در شرایط اقتصادی و توسعه همکاری باکشورهای منطقه داشته باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: البته رابطه تجاری با برخی از کشورها از قبل وجود داشته و این روابط توسعه خواهد یافت. در زمینه میزان تولید و صادرات نفت، سیف اظهارداشت: با توجه به عضویت ایران در سازمان اُپک تلاش بر توسعه همکاری با اعضا و رعایت سهمیه های تعیین شده خواهد بود.

سیف همچنین در پایان موضوع پیشنهاد ایجاد مرکز آموزش منطقه ای صندوق بین المللی پول در ایران را مطرح کرد، که قرار شد موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

خانم لاگارد نیز ضمن اعلام حمایت صندوق بین المللی پول از دستاوردهای به دست آمده، آمادگی آن نهاد را برای ارائه هرگونه کمک فنی مورد نیاز در زمینه مسائل اقتصادی و مالی اعلام کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۳۱
مهدی اشرفی وند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی