جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

تأثیر ارقام اقتصادی بر بازار سهام و ارز آسیا

پنجشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۱۶ ق.ظ

ارقام اقتصادی منتشر شده در ژاپن که از رشد بیش از حد انتظار تحلیل گران حکایت داشت سبب افزایش ارزش سهام در بازار توکیو شد. این در حالی است که بازارهای سهام آسیا روز چهارشنبه در مجموع با کاهش نسبی رو به رو شده بودند. کاهش ارزش ین در مقابل دلار عامل افزایش ارزش سهام در توکیو اعلام شد.

این در حالی است که ارزش یورو بار دیگر در مقابل ارزهای دیگر کاهش یافت زیرا مقامات بانک مرکزی اروپا اعلام کردند برنامه خرید اوراق قرضه را افزایش خواهند داد  و مذاکرات درباره بدهی های یونان نیز هنوز راه به جایی نبرده است.

بر اساس این گزارش، ارزش سهام در بازار توکیو 63 صدم درصد افزایش یافت . اما ارزش سهام شرکت قطعه سازی خودرو تاکاتا در پی فراخوانی خودروها در آمریکا با کاهش 12 درصدی همراه شد.

ارزش سهام در بازار هنگ کنگ 29 صدم درصد ، در بازار سیدنی 55 صدم درصد ، در بازار سنگاپور 32 صدم درصد و در بازار تایپه نیز 36 صدم درصد کاهش داشت.

اما ارزش سهام در شانگهای 55 صدم درصد و در بازار سئول 42 درصد افزایش یافت.

ارقام رسمی منتشر شده نشان می دهد اقتصاد ژاپن در سه ماهه نخست 2015 شش دهم درصد رشد داشت . اقتصاد ژاپن سه ماهه قبلی را در رکود به سر برد.

تحلیل گران پیش بینی می کردند اقتصاد ژاپن در سه ماهه نخست امسال سه دهم درصد رشد داشته باشد.

تاکویا تاکاهاشی کارشناس ارشد در موسسه دایوا اعلام کرد رشد تولید ناخالص ملی طی ماه های ژانویه تا مارس خوب بوده است. او همچنین گفت درآمد شرکت ها نیز در مجموع در سال مالی منتهی به مارس خوب بوده است و بسیاری از شرکت ها برای رسیدن به سوددهی بیشتر اقداماتی انجام داده اند.

با وجود آن که احتمال تعدیل سیاست های پولی از سوی بانک مرکزی ژاپن کاهش یافته است ، ارزش ین در مقابل دلار کاهش یافت. بهبود ارقام اقتصادی در آمریکا نیز بر  افزایش ارزش دلار در مقابل ین موثر بود.

بر اساس این گزارش، در معاملات صبح روز چهارشنبه آسیا ، هر دلار در مقابل 120 ممیز 90 ین معامله شد. در بازار نیویورک هر دلار در مقابل 120 ممیز 68 ین داد و ستد شده بود.

فعالیت ها در بخش مسکن آمریکا در ماه آوریل 20 ممیز دو دهم درصد افزایش داشت که بالاترین افزایش از نوامبر 2007 محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از هنگ کنگ، در وال استریت شاخص سهام داو جونز هفت صدم درصد افزایش یافت. اما شاخص سهام اس اند پی 500 با کاهش شش صدم درصدی همراه بود . شاخص سهام نزدک نیز 17 صدم درصد کاهش یافت.

در حال حاضر، دلالان منتظر انتشار نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا خواهند ماند که قرار است عصر روز چهارشنبه اعلام شود.

ارزش یورو در مقابل دلار نیز کاهش یافت و در مقابل یک ممیز 1133 دلار و 134 ممیز 60 ین معامله شد. بانک مرکزی اروپا اعلام کرد خرید اوراق قرضه را در ماه مه و ژوئن افزایش خواهد داد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی