جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

معرفی فیلم: وکیل هادساکر | THE HUDSUCKER PROXY

پنجشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۰۰ ق.ظ

 

کشور تولیدکننده

امریکا

آهنگساز(موسیقی متن)

کارتر برول

سال تولید

۱۹۹۴

محصول

ایتان کوئن

کارگردان

جوئل کوئن

فیلمنامه‌نویس

ا. کوئن، ج. کوئن و سام ریمی

فیلمبردار

راجر دیکینز

هنرپیشگان

تیم رابینز، جنیفر جیسن لی، پل نیومن، چارلز دورنینگ، جان ماهونی، بروس کامبل، پیتر گالاگر، استیو بوسکمی، جو گریفاسی

 

ـ ̎نورویل بارنز̎ (رابینز) مرد کند ذهنی اهل ایندیاناست که با کوشش و تقلا، کاری در شرکت بزرگ هادساکر گیر می‌آورد. او ایدهٔ خاصی در مورد تولید یک اسبا‌ب‌بازی جدید دارد و می‌خواهد آن را به مشاور شرکت، ̎سیدنی ج. ماسبرگر̎ (نیومن) معرفی کند. او در حالیکه دارد خود را به دفتر ̎ماسبرگر̎ در طبقات بالائی شرکت می‌رساند، رئیس شرکت، ̎وارینگ هادساکر̎ (دورنینگ) خود را از پنجره اتاق هیأت مدیره در طبقهٔ چهل و چهارم، پائین می‌اندازد! مرگ ̎هادساکر̎ ترس و وحشتی در دل کارکنان می‌اندازد. ̎ماسبرگر̎ آن را به عنوان فرصتی برای سوء استفاده تعبیر کرده و فکر می‌کند که با نشاندن فردی بی‌لیاقت به جای ̎هادساکر̎ و سقوط اوراق بهادار شرکت در بورس، می‌تواند به مقصودش برسد. بنابراین وقتی ̎بارنز̎ وارد دفتر ̎ماسبرگر̎ می‌شود، ̎ماسبرگر̎ مرده ایده‌آل‌اش را می‌یابد. اما یک مشکل بزرگ پیش می‌آید: ̎هولاهوپ̎، محصول جدیدی که ̎بارنز̎ معرفی کرده، یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات شرکت از آب در می‌آید.

ـ یک گام دیگر در جهت زنده‌کردن کمدی‌های دههٔ ۱۹۳۰ با همان کلیشهٔ معروف آدم ساده‌دلی که وارد مناسب یک شهر بزرگ می‌شود؛ با حماقتش پیش می‌رود و سرانجام به موفقیت بزرگی دست پیدا می‌کند. رابینز با چشم‌های درشتی که در وقت حیرت درشت‌ترشان هم می‌کند، همان آدم احمق مورد نظر است و نیومن هم بهترین انتخاب برای آدم حیله‌گر و پستی که می‌خواهد همه‌چیز را از چنگ قهرمان خارج کند. لی هم در نقش خبرنگار آن قدر بامزه‌ و ̎قدیمی̎ است که گوئی دقیقاً از میانهٔ همان کمدی‌های دههٔ ۱۹۳۰ به میان فیلم پرتاب شده است. فیلمنامهٔ برادران کوئن که آن را با همراهی ریمی نوشته‌اند، آن قدر خوش‌ ریتم هست که یک فیلم جذاب را بیافریند اما کارگردانی جوئل در برخی موارد مرز ساده‌گوئی و حماقت را نادیده می‌گیرد. یک اثر نامتعارف دیگر از برادران کوئن.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی