جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

بررسی روند معاملات بازار سرمایه در هفته اول خردادماه 1394 حکایت از آن دارد که فقط یک روز دماسنج بورس سبزرنگ بوده است.

 تغییر و تحولات شاخص‌کل بورس در هفته اول خردادماه امسال اگرچه تند و تیز نبود و افت و خیزهای اندکی را بازار تجربه کرد، اما در این مدت در جریان معاملات فقط یک روز دماسنج بازار سرمایه سبز رنگ بوده و بقیه روزها شاهد نزول شاخص‌کل بورس بوده‌ایم.

بر این اساس، در حالی بورس در اولین روز کاری خردادماه امسال (دوم خردادماه)، کار خود را با شاخص 63 هزار و 703 واحد شروع کرد، اما در همان روز شاخص 207 واحد سقوط کرده و در رقم 63 هزار و 427 واحد ایستاد.

در روزهای بعد نیز سقوط قیمت‌ها در بازار سرمایه ادامه داشت؛ اگرچه در روز چهارم خردادماه شاخص‌کل 133 واحد رشد پیدا کرد و به عدد 63 هزار و 496 واحد رسید. اما فقط در همین یک روز دماسنج بازار سرمایه مثبت بود و در روزهای بعد دوباره دماسنج بورس رنگ قرمز به خود گرفت.

در نهایت در آخرین دادوستدهای هفته اول خردادماه امسال، شاخص کل بورس تا عدد 63 هزار و 402 واحد کاهش یافت. به این ترتیب، ارزش کل بازار به رقمی معادل 280 هزار و 578 میلیارد تومان رسید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی