جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

سدسازی متوقف می‌شود؟

پنجشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۵۸ ق.ظ

 حمید چیت‌چیان اخیرا صحبتی کرده که انتقاد بسیاری از فعالان محیط‌زیست در سال‌های اخیر نیز بوده است. وی عنوان کرده که با توجه به شرایط آب و هوایی ایران،‌ ممکن است ساخت برخی سدها متوقف شود.

چندی قبل معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرده بود که برخی سدهای ساخته شده در کشور، منشاء مشکلات زیست محیطی برای رودخانه‌ها، تالاب‌ها و نیز موجب تشدید گرد وغبار شده‌اند.

حالا بعد از انتقادهای دیگری که به ساخت سد گتوند و مشکلات حاشیه‌ای که برای ساخت آن عنوان شده، وزیر نیرو عنوان کرده است که سد نساختن تابو نیست و شاید تعدادی از این 118 سد در دست ساخت وزارت نیرو نیز متوقف شود.

آن طور که وی عنوان کرده، هر سدی به جای خود باید از منظر اجتماعی، اقتصادی و هیدرولوژی منطقه‌ای مورد بررسی قرار گیرد. هم اینک شرایط آب و هوایی کشور، شرایط بارش و روان‌آب‌ها در کشور تغییر کرده و برخی سدها در نتیجه این تغییرات ممکن است مختصاتشان تغییر کند یا احداث برخی سدها متوقف شود.


در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که وزارت نیرو آرام آرام به سمت سیاست‌های ماندگای و موثر در حوزه حفاظت از منابع آبی در حرکت است تا بتواند در کنار کنترل مصرف، به سمت گذر از خشکسالی حرکت کند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۸
مهدی اشرفی وند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی