جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

بالاخره ده سال پس از نگارش اولیه، هفت سال پس از ارسال برای مقامات کشور و دو سال پس از انتشار جلد اول (در ۲۶۳ صفحه)، نسخه کامل این کتاب اقتصاد سیاسی مناقشات اتمی ایران، نوشته «دکتر محسن رنانی» منتشر شد.

​جلد نخست این کتاب که در اردیبهشت ۱۳۹۲ به صورت الکترونیک منتشر شد مورد استقبال قرار گرفت. در جلد نخست، نویسنده بیان کرده بود که غرب برای حداکثر سازی منافع خود (برای بالا بردن و بالا نگه داشتن قیمت نفت به منظور رهایی از اعتیاد به نفت خاورمیانه) مناقشه اتمی ایران را برای مدت پنج تا ده سال ادامه خواهد داد (از سال ۸۴ که نگارش کتاب شروع شده است اکنون دقیقا ده سال می گذرد) بر این اساس پیشنهاد داده بود که ایران به سرعت و به صورت داوطلبانه فعالیت‌های اتمی حساس خود را برای مدتی متوقف کند و پیش از آن که غرب بتواند به سوی تصویب و اعمال تحریم برود، دست به اعتماد سازی جهانی بزند​​.
​اکنون نویسنده ​در نسخه کامل، بقیه فصل​‌​هایی که در جلد نخست منتشر نشده بود را منتشر کرده است. در این نسخه، نظریه «جنگ خداحافظی در خاورمیانه» و نیز نظریه «عبور تمدن‌ها»‌ تبیین شده است. در واقع جنگ ها و تحولات کنونی خاورمیانه،​ ​ده سال پیش در این کتاب پیش بینی شده است. از نظر نویسنده​،​ غرب برای تحقق ایده «عبور از تمدن اسلام» در صدد است تا خاورمیانه (که مرکز فرهنگی و اقتصادی جهان اسلام است) را به ​«سرزمین سوخته​»​ تبدیل کند و همزمان با قطع وابستگی​‌​اش به نفت، از این منطقه برود و برای همیشه به نگرانی خود از ​اقتدار جهان اسلام پایان دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی