جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

تهران در آستانه ورود به وضعیت قرمز آب

يكشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۴۰ ب.ظ

مدیرعامل آبفای کشور با بیان اینکه وضعیت تولید و مصرف آب در تهران در حال حاضر سر به سر است، گفت: اگر وضعیت بارش‌ها در پاییز مناسب نباشد و یا مشترکان کاهش مصرف جدی نداشته باشند، مصرف آب از تولید بیشتر شده و تهران وارد وضعیت قرمز می‌شود. 

به گزارش فارس، حمیدرضا جانباز در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا تهران نیز احتمال دارد به وضعیت کلان‌شهرهایی مثل کرمان و اصفهان که وضعیت قرمز از لحاظ تأمین دارند دچار شود، گفت: در حال حاضر دو کلانشهر کرمان و اصفهان به دلیل اینکه تولید آب از مصرف آب کمتر است در حالت وضعیت قرمز قرار دارند، بنابراین اگر در فصل پاییز بارش مناسبی در حوزه بالادست سدهای لار و لتیان نداشته باشیم و مردم مصرف آب را به شکل قابل‌توجهی کاهش ندهند، تهران هم به وضعیت قرمز خواهد رسید. 

مدیرعامل آبفای کشور در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه امسال چه میزان از واحدهای مسکن مهر انشعاب آب و فاضلاب وصل می‌شود، گفت: امسال یک میلیون و 200 هزار انشعاب آب و فاضلاب واگذار می‌شود که حدود 500 تا 600 هزار واحد به مسکن مهر در این برنامه ما قرار دارد تا انشعاب آب برای آنها وصل شود. 

وی افزود: ما تعهد داریم تا تمام انشعابات آب و فاضلاب واحدهای مسکن مهر را تأمین کنیم و طبق جلساتی که هفته گذشته با مسئولان راه و شهرسازی برگزار شد، مقرر شد که آنها طبق اولویت‌بندی که واحدهای مسکونی مهر را انجام دهند و واحدهایی که آماده واگذاری است به تفکیک پروژه و تفکیک استان و شهر به ما اعلام کنند تا ما فرصت لازم را برای نصب انشعابات داشته باشیم. 

وی با تاکید بر اینکه سهم وزارت نیرو طی جلساتی که برگزار شد، برای تأمین آب واحدهای مسکن مهر فعلا 100 میلیارد تومان خواهد بود، گفت:طی دستوری که وزیر نیرو دیروز صادر کرد، مقرر شد مشترکانی که در سال‌های 90 و 91 حق انشعاب خود را پرداخت کرده‌اند، و انشعاب آنها هنوز وصل نشده است، مشمول افزایش قیمت انشعابات قرار نگیرند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی