جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

شرط تجارت ماندگار و موفق

جمعه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۳، ۰۲:۱۶ ب.ظ

مدیرکل دفتر امور ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه شرط یک تجارت ماندگار و موفق سوددهی برای هر دو طرف معامله است، گفت: باید کالاهای با کیفیت در نمایشگاه‌ها ارائه کنیم و به دنبال سود لحظه‌ای نباشیم و حرکتی متداوم و با یک سود منطقی را در نظر بگیریم.

مهرداد جلالی‌پور با بیان اینکه توسعه صادرات همراه یک محور اصلی برای خروج از اقتصاد تک محصولی است، اظهار کرد: توسعه صادرات یکی از اهداف اصلی کشور بوده و در رویکردها و برنامه‌ریزی‌های بلند، کوتاه و میان‌مدت جزو محورها و پایه‌های اساسی است.

جلالی‌پور خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای بحث حمایتی خروج از رکود نیز توسعه صادرات غیر نفتی در نظر گرفته شده و حتی در برنامه های پنجم و چهارم توسعه هم نیز این مبحث به عنوان یک پایه و اصل مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که توسعه صادرات همواره به عنوان یک محور اصلی برای خروج از اقتصاد تک‌محصولی بوده است، تصریح کرد: با توجه به اهمیت توسعه صادرات این مبحث نیاز به ابزارهای موثری از جمله برپایی نمایشگاه‌های برون‌مرزی دارد.

مدیر کل دفتر امور ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: برای برگزاری نمایشگاه‌های برون‌مرزی کشورهایی که از نظر فرهنگی، قومی، زبانی و مرزی با ایران قرابت دارند در اولویت هستند. برای مثال استان‌های شرقی ما با کشورهایی مثل افغانستان و پاکستان مشترکات زیادی دارند.

جلالی‌پور با تاکید بر اینکه رویکرد برگزاری نمایشگاه‌ها باید ملی باشد، یادآور شد: در حال حاضر دو منطقه هرات و کابل افغانستان برای برگزاری نمایشگاه تحت پوشش قرار گرفته‌اند و علاوه بر این دو منطقه مناطق دیگری نیز وجود دارند که نیاز است در آن‌ها حضور فعال‌تری داشته باشیم تا سهم بیشتری از بازار افغانستان را نصیب خود کنیم.

وی ایجاد شرایط مناسب برای مشتری را لازمه یک تجارت دائمی و موفق دانست و گفت: مشتری باید به نحو مناسبی از کالا بهره‌مند شود و بخشی از این مبحث مربوط به قیمت کالا، تنوع، خدمات و پشتیبانی کالا است که در نظر گرفتن تمامی این عوامل در کنار هم و اجرای منطقی آن‌ها منجر به سود‌دهی می‌شود.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۲۸
مهدی اشرفی وند

اقتصاد

تجارت

موفقیت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی