جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

در پی تصمیم غیرمنتظره هفته پیش ژاپن برای افزایش مشوق های اقتصادی و گمانه زنی ها درباره احتمال افزایش نرخ بهره های بانکی در آمریکا زودتر از پیش بینی ها، ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن در معاملات روز دوشنبه به بالاترین میزان در حدود هفت سال اخیر رسید. 
هر دلار در معاملات روز دوشنبه بازار سنگاپور در برابر 112 ممیز 74 ین به فروش رسید - که بالاترین میزان افزایش ارزش دلار در برابر ین از سال 2007 تاکنون به شمار می رود. هر دلار در پایان معاملات روز جمعه به ازای 112 ممیز 35 ین داد و ستد شده بود. 
هر یورو نیز در معاملات امروز در برابر یک ممیز دو هزار و 476 دلار به فروش رسید، در حالی که در معاملات قبلی هر یورو به قیمت یک ممیز دو هزار و 525 دلار به فروش رسیده بود.
همچنین هر یورو در این معاملات به قیمت140 ممیز 68 ین به فروش رسید، در حالی که در معاملات روز جمعه هر واحد پول اروپا در برابر 140 ممیز 71 ین داد و ستد شده بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، « یونایتد اورسیز بانک» سنگاپور اعلام کرد این تصمیم غیرمنتظره روز جمعه ژاپن برای افزایش برنامه گسترده خرید دارایی به منظور تحریک رشد اقتصادی این کشور است که بر بازار تاثیر گذاشته است. 
سیاست گذاران بانک مرکزی ژاپن اعلام کردند 20 تریلیون ین به مشوق های اقتصادی اضافه می کنند، بدین ترتیب مجموع مشوق های اقتصادی به 80 تریلیون دلار در سال می رسد. 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی