جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

موج مهاجرت در راه است

سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۲۵ ب.ظ

روزنامه سیستان و بلوچستان روز سه شنبه گفت و گوی خبرنگار خود را با سید باقر حسینی یکی از نمایندگان مردم استان در قوه مقننه منتشر کرد و به نقل از وی نوشت: موج مهاجرت از سیستان در راه است.

 

در ادامه این گفت و گو آمده است: در صورتی که راه اندازی منطقه آزاد تجاری سیستان عملی نشود، موج وحشتناک مهاجرت در پیش خواهد بود که این مهاجرت نه تنها برای سیستان و بلوچستان بلکه برای کشور تهدید بزرگی است. 

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی استاندار، مشاورین خارجی و داخلی برای منطقه آزاد تجاری سیستان انتخاب شده، اما متاسفانه کار به کندی پیش می رود. 

آنچه امروز باعث توقف موقتی مهاجرت مردم سیستان شده، امید به راه اندازی منطقه آزاد تجاری است که اگر این امر در اسرع وقت صورت نگیرد، ضررهای جبران ناپذیری را به همراه دارد. 

هر چند روند این طرح به کندی پیش می رود اما موضوع از راه دیگری پیگیری می شود و در جلسه چهار ساعته ای که با حضور وزیر کشور، استاندار و سایر مدیران برگزار شد موضوعات منطقه آزاد تجاری، ضرورت احیای بازارچه های مرزی، از سرگیری صادرات سوخت توسط مرزنشینان و استفاده بهینه و بیشتر از معادن استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 


عملی شدن این موارد، راه برون رفت از وضعیت موجود و رسیدن به امنیت پایدار است چون ناامنی های موجود در منطقه ناشی از نابه سامان بودن وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است.

پاکستان باید بر مرزهای خود نظارت بیشتری داشته باشد و جلوی عبور و مرور آزادانه گروهک های تروریستی را بگیرد و اگر به تنهایی از عهده این کار بر نمی آید لازم است تا با دولت و نیروهای ایران همکاری کافی را داشته باشد. 

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی افزود: بخشی از مشکلات گذشته سیستان و بلوچستان ناشی از ضعف مطبوعات بوده که در گذشته با احتیاط بیش از حدی به انتشار مطالب می پرداختند، اما طی دو سال اخیر انعکاس اخبار شفاف تر، منصفانه تر و با نگاهی نقادانه به مدیران صورت گرفته که آینده ای روشن را برای رسانه ها به همراه دارد. 

روزنامه های خراسان و سیستان وبلوچستان جزو اولین روزنامه هایی بودند که برای تالاب هامون قدم برداشتند و انتشار مطالب آنها کمک بسیاری به نمایندگان استان در راستای رفع مشکلات مردم سیستان کرد که پس از آن، سایر نشریات و خبرگزاری ها نیز در این راه سهیم شدند. 

رییس فراکسیون مناطق مرزی کشور تاکید کرد: موضوع از سرگیری صادرات سوخت توسط مرزنشینان از موضوعاتی است که متوقف شده اما با برگزاری چندین جلسه قرار است این طرح به زودی روند اجرای مجدد خود را از سر بگیرد. 

بیش از 50درصد مردم استان مشکل معیشتی و اقتصادی دارند، همه مردم استان اعم از شیعه و عامه اهل سنت باید از وضعیت معیشتی و اقتصادی مناسبی برخوردار باشند و دولت نیز نگاه ویژه ای به عامه مردم شیعه و سنی داشته باشد.

خبرنگار روزنامه سیستان و بلوچستان این گفت و گو را در بازدید حسینی از غرفه این نشریه در بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در تهران با وی انجام داد.

این نمایشگاه تا 23 آبان ماه در مصلای امام خمینی(ره) تهران دایر است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی