جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

شرح حال عجیب یک گمرک در نقطه صفر مرزی

شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۰۱:۲۲ ب.ظ

گمرک ماهی رود در 135 کیلومتری شهر سربیشه که هم مرز استان فراه افغانستان است قرار دارد و در سال 1388 تأسیس شده و تنها گذرگاه رسمی استان خراسان جنوبی است. 

 علی اکبر کیانی علی آباد رئیس گمرک ماهی رود درباره شرح حال این گمرک می گوید: گمرک مرزی ماهی رود ، هم در پایانه و هم بازارچه مرزی مستقر است و بطور متوسط روزانه به 250 دستگاه کامیون صادراتی و ترانزیتی خدمات ارائه می کند. 

رئیس گمرک ماهی رود به نکته عجیبی در این گمرک اشاره می کند و می گوید : تعداد پرسنل موجود جهت انجام تشریفات در این گمرک 32 نفر است که با توجه به بعد مسافت بسیار زیاد تا اولین مرکز سکونت در درح 55 کیلومتر و تا اولین شهر مرزی 135 کیلومتر فاصله دارد و پرسنل ما روزانه این مسیر را طی می کنند تا بتوانند در محل کار خود حاضر شوند و دوباره برگردند. 

کیانی علی آباد به نکته جالب دیگری هم تأکید می کند و می افزاید :متأسفانه گمرک در این مرز با کمترین امکانات و تأسیسات لازم در 2 دستگاه کانکس در بازارچه و یک دستگاه کانکس و سالن تجاری در پایانه در حال خدمت به مردم است که امیدواریم با تأمین امکانات و تأسیسات بیشتر توسط سازمان های متولی زیر ساخت ، شاهد تسهیل و تسریع فرآیند تشریفات گمرکی باشیم. 

به گفته رئیس گمرک ماهی رود ، در حال حاضر حساس ترین و پرریسک ترین تشریفات یعنی تشریفات سوخت در این گمرک انجام می شود و با همت و تلاش نیروهای جوان و با انگیزه و تشکیل اتاق فکر دراین گمرک خدمات گمرکی به نحو مطلوبی ارائه می شود ، بطوری که بسیاری از گمرکات سوختی درخواست استفاده از تجربه این گمرک را دارند. 

طبق اعلام سازمان های نظارتی و دفتر صادرات ، گمرک مرزی ماهی رود علی رغم بسیاری از محدودیت ها عملکرد خوبی داشته و چند ین بار مورد تشویق ریاست کل گمرک جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است . 

3939

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۴
مهدی اشرفی وند

اقتصاد ایران

تعرفه

مرز

گمرک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی