جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

اقتصاد دنیا در 24 ساعت گذشته

دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۴۰ ب.ظ
 
طلای جهانی
مهمترین عناوین اقتصادی دنیا در 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است: 

بی بی سی: گروه " G20" در پایان نشست خود در استرالیا بر سر ریشه کن کردن ویروس " ابولا "، بررسی تغییرات آب و هوایی و بهسازی شرایط اقتصاد جهانی هم پیمان شدند.

فایننشال تریبون : سهام شرکت "APPLE " در بازار بورس آمریکا با افزایش 1.2 درصدی روبرو شد و به عنوان یکی از رکودهای افزایش شاخص سهام در آمریکا بود.

یورو نیوز: سرعت رشد اقتصادی در منطقه یورو همچنان با سرعت حلزونی در پیش است و یونان در حال فرار از رکورد است.

رویترز : بازار بورس آمریکا "وال استیریت" برای چهارمین هفته متوالی با افزایش شاخص روبرو شد و تنها سهام بخش بهداشت و درمان با کاهش روبرو بود ولی این ضرر با افزایش شاخص در بخش انرژی جبران شد. 

صندوق بین المللی پول : اوضاع اقتصادی اوکراین نابسامان است و پیش بینی می شود تا پایان سال میلادی جاری این نابسامانی تا 10 درصد وخیم‌تر شود.

فایننشال تریبون: پیش بینی می‌شود قیمت طلا به دلیل  زیر فشار بودن دلار آمریکا، در هفته آتی با کاهش قیمت روبرو شود اما قیمت آن در آغاز سال جدید میلادی با توجه به شروع جشن‌های سال جدید میلادی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری فرانسه : چین با میانمار قراردای به ارزش 7.8 میلیارد دلار امضا کرد. به موجب این قرارداد، چین باید چند نیروگاه برقی که با گاز طبیعی سوخت رسانی می شوند را در میانمار احداث کند.

فایننشال تریبون : پاکستان با چین یادداشت تفاهمی در 20 زمینه مهم امضا کرد. این یادداشت تفاهم‌ها به ارزش 46 میلیارد است که 35 میلیارد دلار آن در زمینه انرژی و 11 میلیارد دلار آن در زمینه توسعه زیر ساخت‌های پاکستان است.

خبرگزاری فرانسه : در حاشیه اجلاس گروه "G20" کره جنوبی و نیوزلند بر سر ایجاد تجارت آزاد بین یکدیگر توافق کردند.

خبرگزاری فرانسه : چین از کشورهای عضو " BRICS" ( برزیل ، روسیه ، چین و آفریقای جنوبی ) برای تاسیس "بانک توسعه " به عنوان جایگزینی برای سیستم مالی جهانی غربی درخواست کرد.

 بلومبرگ : رهبران گروه "G20" به منظور تقویت بنییه اقتصادی خود و مبارزه با رشد کند اقتصادی و همچنین تهدید رکود در اروپا تا سال 2018 میلادی، 2 تریلیون دلار برای انجام اقدامات در این زمینه هزینه خواهند کرد.

راشاتودی : بالا گرفتن روابط اقتصادی روسیه با چین موجب نگرانی کشورهای غربی شده و عاملی برای تهیدید شدن مسکو برای اجرای تحریم‌های بیشتر علیه این کشور است.

بلومبرگ : اقتصاد ژاپن در سه ماه اخیر سال جاری میلادی با رکود مواجه بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی