جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

وزارت نفت آژیر قطعی گاز را زد

سه شنبه, ۲ دی ۱۳۹۳، ۰۳:۲۶ ب.ظ

:هنوز زمستان سرمای خود را به رخ نکشیده است که شرکت گاز پیش دستی کرده و با درخواست صرفه جویی از مردم به استقبال قطعی احتمالی گاز در برخی نقاط کشور رفت. اینکه با مصرف بی رویه حامل های انرژی باید برخورد شود و این برخورد می تواند در چارچوب فرهنگ سازی و گاهی اوقات جریمه های مالی باشد، نکته ای غیر قابل انکار است اما اینکه وزارت نفت در نخستین روز زمستان آژیر قطعی احتمالی گاز را با درخواست صرفه جویی به صدا درآورده است جای تامل دارد. این درخواست در حالی صورت می گیرد که بخش قابل توجهی از ادارات دولتی در مصرف بی رویه انرژی زبانزد هستند و هدررفت انرژی در مجموعه های دولتی چندین برابر بخش های دیگر است.

به هر حال وزارت نفت که بارها اعلام کرده بود برای تامین گاز مصرفی در زمستان هیچ کمبودی وجود نخواهد داشت این روزها دست به دامن مردم شده است تا در مصرف گاز صرفه جویی کنند. بنا به اعلام شرکت ملی گاز با توجه به کاهش دمای هوا، در هفته های آینده شاهد افزایش مصرف گاز در بخش خانگی خواهیم بود وهمکاری مشترکان بخش خانگی در مصرف بهینه گاز می تواند این شرکت را در ارائه خدمات به بخشهای صنعتی و نیروگاهی یاری کند. در این راستا شرکت گاز اعلام کرده که با کم کردن یک درجه دمای خانه حدود ٦ درصد در مصرف گاز صرفه جویی می شود. همچنین استفاده از سیستمهای کنترل هوشمند، اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها، استفاده از پرده های ضخیم و... ، از جمله فعالیتهایی است که باعث کاهش مصرف گاز در منازل می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی