جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

سیف: دلار بعد از ژانویه ارزان می‌شود

دوشنبه, ۸ دی ۱۳۹۳، ۰۷:۵۳ ب.ظ

 

رئیس کل بانک مرکزی افزایش تقاضا برای ارز را دلیل اصلی گرانی نرخ دلار طی روزهای اخیر دانست و گفت: پیش بینی این است که بعد از ژانویه این قضیه تقلیل می یابد و شرایط متعادل تر می شود.

ولی الله سیف در حاشیه چهارمین همایش سیاست های پولی و چالش های بانکداری و تولید درباره افزایش قیمت ارز در ماه های پایانی سال، اظهار داشت: در شرایط امروز به دلیل تقاضای زیادی که در بازار رخ داده افزایشی در بازار داشته ایم پیش بینی این است که بعد از ژانویه این قضیه تقلیل می یابد و شرایط متعادل تر می شود.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: بانک مرکزی بازار را به دقت زیر نظر دارد و فکر می کند که در آینده نزدیک بازار به آرامش قبلی بازگردد.

وی در خصوص فهرست شرکت ها و بنگاه های بانک ها نیز گفت: تمام بانک ها در اجرای سیاستی که بانک مرکزی ابلاغ کرد لیست کامل بنگاه هایی که مستقیم و غیر مستقیم متعلق به آنها بود را به بانک مرکزی ارائه و زمان بندی سه ساله را هم اعلام کردند. این برنامه مورد توافق بانک مرکزی برای اجرا قرار گرفته و بانک ها براساس آن عمل می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل ازتسنیم، سیف در ارتباط با سامانه چکاوک هم گفت: اجرای آزمایشی چکاوک آغاز شده و ممکن است ایراداتی در این طرح باشد ولی این سامانه از دستاوردهای ارزشمند است که می تواند اعتمادی را در جامعه ایجاد کند.

 
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۰۸
مهدی اشرفی وند

دلار

سیف

قیمت دلار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی