جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

آخرین روز کاری هفته گذشته برای بازار ارز در شرایطی بود که بهای دلار با همان نرخ روز چهارشنبه یعنی 3510 تومان به کار خود پایان داد.

قیمت دلار روز چهارشنبه هفته گذشته برای سومین روز متوالی کاهش پیدا کرد و قیمت این ارز معتبر جهانی به کمترین مقدار خود در دو هفته اخیر رسید. این روند کاهشی قیمت دلار در آخرین روز کاری هفته گذشته متوقف شد. بر این اساس بازار ارز بار دیگر در شرایطی به ثبات قیمتی رسید که بهای دلار در سه روز کاری پیش از آن تحت تاثیر کاهش تقاضای ارزی معامله گران با 65 تومان افت قیمت مواجه شد.

بر اساس ادعای فعالان بازار ارز، کاهش تقاضا به دلیل احتمال ریزش بیشتر قیمت‌ها در کنار عرضه ارز برخی از صرافی‌های بانک‌ها اتفاق افتاد تا یک روند نزولی بتوان برای قیمت دلار در هفته جاری پیش بینی شود. پیش بینی ای که در نخستین روز کاری هفته جاری به وقوع پیوست و بر اساس آن بار دیگر قیمت دلار در بازار افت پیدا کرد و به 3490 تومان رسید. بر این اساس قیمت دلار 20 تومان دیگر نسبت به روز پنج شنبه ارزان تر شد تا فعالان بازار تمایل چندانی به خرید ارز نشان ندهند.

از سوی دیگر دیگر سکه بهار آزادی که روز پنج‌شنبه افت قیمت سکه ناشی از افت بهای جهانی اونس را تجربه کرده بود در جریان معاملات روز شنبه بار دیگر به روند نزولی خود ادامه داد و به 972 هزار و 500 تومان رسید. همچنین در روز شنبه نیم سکه بهار آزادی 490 هزار تومان فروخته شد و هر ربع سکه بهار آزادی قیمتی معادل 267 هزار تومان داشت. 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی