جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

راه ماندگاری در بازارهای صادراتی

دوشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۳، ۰۶:۴۴ ب.ظ

 

محمد لاهوتی، نایب رییس کنفدراسیون صادرات

ایجاد برند نیازمند زمینه سازی و فراهم آوردن شرایط آن است و یکی از شرایط تقویت بنگاه‌های اقتصادی، ادغام واحدهای کوچک و تبدیل شدن به واحدهای بزرگ و ایجاد هلدینگ‌ها است که منجر به تولیدی با کیفیت، رقابتی و مداوم خواهد شد و نتیجه آن خلق برند و ماندگاری در بازارهای جهانی است.

با توجه به پتانسیل‌های کشورمان، ما در بعضی از کالاها نظیر فرش دستبافت، از زمان‌های دور صاحب برند بوده‌ایم و گاهی کالاهای ما به عنوان هویت ایران در جهان شناخته شده است.

ولی متاسفانه به دلیل بی‌توجهی، عدم آگاهی، ضعف مدیریتی و عدم ثبت برند و حفظ حقوق معنوی خود عملا باعت شده‌ایم که دیگران با کپی کردن و سوء استفاده از برندهای ایرانی منافع خود را تامین و باعث از دست رفتن فرصت‌های ما بشوند. بعضی از تولیدات ما امروز هم در بازارهای جهانی صاحب نام محسوب می‌شوند که برای حفظ و ماندگاری آن در این بازارها نیازمند ممارست و تلاش دو چندان هستیم. در جهان امروز، یکی از ابزارهای مهم و تاثیرگذار، تبلیغات است و شاید بتوان اذعان نمود تاثیرگذاری تبلیغات در معرفی برند و فروش کالا تاثیر بسزایی دارد. ولی آنچه مهمتر است، حفظ و ماندگاری یک کالا براساس کمیت و کیفیت یکسان و متناسب آن است که باعث ماندگاری برند خواهد شد و چنانچه تولید کالایی با نوساناتی مواجه باشد قطعا با بیشترین تبلیغات هم نمی‌توان آن برند را حفظ نمود. درواقع تبلیغات باعث معرفی کالا، کیفیت آن باعت خلق برند و تداوم آن باعث حفظ برند خواهد شد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی