جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

 

 افزایش درآمدهای صنعت گردشگری نشان می‌دهد که این صنعت از اوضاع فعلی که کسب و کار در آن گیر افتاده، وضعیت بهتری خواهد داشت. این چشم‌انداز خوشبینانه به طریقی به کاهش درگیریهای سیاسی- منطقه‌ای به ویژه در خاورمیانه و آفریقا بستگی دارد. اما اتفاق بنیادی‌تر در این میان، این است که میزان مسافران آسیایی افزایش خواهد یافت.

در سال 2015، درآمد حاصل از گردشگری تفریحی در شمال شرق آسیا تا حدود 10 درصد افزایش خواهد داشت و به 900 میلیارد دلار خواهد رسید و اروپا و آمریکای شمالی را پشت سر خواهد گذاشت. چین در قلب این تغییرات قرار دارد؛ تحت برنامه‌ای که تا سال 2015 در چین ادامه دارد، بیش از 50 فرودگاه جدید ساخته خواهد شد، بیش از 100 میلیون جهانگرد چینی حدود 200 میلیارد دلار خرج خواهند کرد که بسیار بیشتر از جهانگردان آمریکایی و آلمانی خواهد بود.

 

 

سود حاصل از صنعت گردشگری در حال جریان پیدا کردن به سوی جهان توسعه یافته است. هتلهای لندن می‌توانند انتظار سال خوب دیگری را داشته باشند و نرخ اشغال اتاقهای هتل در آمریکا نیز حدود 65 درصد تخمین زده شده است که یک رکود در 20 سال اخیر به حساب می‌آید.

شرکتهای هواپیمایی نیز پرواز موفقی خواهند داشت؛ فعالان سنتی صنعت هواپیمایی به تدریج با افزایش رقابت در بودجه‌بندی در بازار خطوط هوایی با مسافت زیاد روبه‌رو خواهند شد. شرکت «نروژین ایر» که مدام بین اروپا و آمریکا در حال رفت و آمد است، قصد دارد هشت بویینگ 787 دریم لاینر در سال 2015 داشته باشد. برای ایجاد کسب و کار کم‌هزینه‌تر نیز شرکت آلمانی لوفت‌هانزا با همکاری نروژین ایر در حال برقراری پروازهایی به آسیا هستند. در سال 2015، شرکت مالزیایی «ایر آسیا» پروازهایی را بین دو قاره آسیا و اقیانوسیه برقرار خواهد کرد.

همچنین در سال جدید میلادی بحث گردشگری فضایی داغ خواهد بود. هیچ قیمت مشخصی هم برای این حوزه وجود ندارد؛ صندلیهای سفینه «ویرجین گلکتیک» هزینه‌ای معادل 250 هزار دلار خواهند داشت. در انتهای سال 2014، یک شرکت آمریکایی برنامه داشت که برای مسافرت بین دو شهر از زمین، برای هر دو نفر یک سفینه که از راه فضایی حرکت می‌کند، به کار بیندازد. می‌توان تصور کرد که مسافرت بین لندن و نیویورک در 90 دقیقه چقدر می‌تواند برای افراد جذابیت داشته باشد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۶
مهدی اشرفی وند

اقتصاد

بازار

توریست

صنعت

چین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی