جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

یک کارگردان سینما، با بیان اینکه سینمای ایران قربانی سیاست زدگی شده است گفت: پولها بین شاهزادگان سینما تقسیم می شود.

‌محمدعلی سجادی در حاشیه جشنواره بین المللی فیلم وارش در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سینما در جامعه ما همواره تابعه مسائل سیاسی، اقتصادی و غیره و مشکلات ناشی از آن است که بر این حوزه اثر می گذارد.

وی با بیان اینکه سینما قربانی سیاست زدگی شده است گفت: توجه در دولت کنونی به سینما بیشتر شده است ولی توزیع سرمایه در حوزه سینما اصلا عادلانه نیست.

کارگردان، فیلمهای «بازجویی یک جنایت» و «افسانه مه پلنگ» ادامه داد: متاسفانه خط کشی های موجود در حوزه سینما آسیب زاست و متولیان بیشتر نگران میزهایشان و مشغول جواب دادن به این و آن هستند.

محمدعلی سجادی با اشاره به اینکه می گویند پول نداریم، تصریح کرد: اتفاقا پول در سینما وجود دارد ولی یک عده شاهزادگان سینما از آن نفع می برند و بسیاری از جوانان و فیلسمازان با امکانات اندک در حال فیلمسازی هستند.

کارگردان فیلم گمشدگان و رنگ شب با عنوان حذف یکسری از فیلمسازان از دوره قبلی شروع شده و ادامه دارد، تصریح کرد: متاسفانه توزیع مناسبی در حوزه پول در سینما وجود ندارد.

این کارگردان سینما با عنوان اینکه سینما در کل جهان دوره فطرتش را می گذراند گفت: به عنوان نمونه حتی سینمای هالیود نیز درخشش دوره گذشته را ندارد ولی در سینما در جامعه ما فرآیند دیگری دارد و مخاطب اعتمادی به سینما ندارد.

سجادی یادآور شد: هچنین فیلمی که بتواند مخاطب را اقناع کند و فضای پرحوصله ای برایش ایجاد کند، نیز وجود دارد.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره بین المللی فیلم وارش با عنوان اینکه تلویزیون هیچ ربطی به جامعه ندارد و از جامعه حذف شده است گفت: سینما نیز به عنوان اما و اگر در جامعه دست و پا می زند.

این کارگردان سینما با اشاره به در پیش بودن جشنواره فیلم فجر در پاسخ به اینکه آیا اثری در این دوره جشنواره ارائه داده اید گفت: من به عنوان بیینده در این جشن حضور دارم.

وی با اظهار اینکه از جشنواره فیلم فجر به عنوان یک جشن باید یاد کرد گفت: در این جشن برای دیدن فیلم همکارانم می روم و امیدوارم دچار بلایای غیرطبیعی در جریان جشنواره نشوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی