جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

 

 

 

بیزنس اینسایدر

روز گذشته، ماجرای طرح اتهام علیه رئیس‌جمهور آرژانتین بر سر موضوع انفجار سال ۱۹۹۴ در این کشور، وارد فاز جدیدی شد. به نوشته «بیزنس اینسایدر»، کریستینا فرناندز کرچنر، رئیس‌جمهور آرژانتین، به واسطه آنچه تلاش وی برای از بین بردن شواهد نقش‌آفرینی ایران در بمب‌گذاری سال ۹۴ بوینس آیرس خوانده شده، ‌بازجویی شده است. درخواست بازجویی از کرچنر و همچنین هکتور تیمرمن، وزیر خارجه وی، از سوی جرالدو پولیسیتا، دادستان فدرال آرژانتین ارائه شده است. گفتنی است، این موضوع به ویژه پس از مرگ آلبرتو نیسمن، دادستان قبلی مسئول این پرونده مورد توجه قرار گرفته است.

جروزالم پست

ادعاهای جدید نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره ایران، موضوع دیگری است که امروز مورد توجه برخی مطبوعات قرار گرفته است. به نوشته «جروزالم پست»، بنیامین نتانیاهو در مراسم تودیع ژنرال بنی گانتز، رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل مدعی شده ایران شش جبهه را در مناطق مختلف علیه این رژیم گشوده است.

وی گفته چهار جبهه این شش جبهه عبارتند از لبنان، سوریه، غزه و صحرای سینا. علاوه بر آن، آنچه وی «فعالیت‌های تروریستی در کشورهای خارجی» خوانده و همچنین «تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای»، دو اقدام دیگری هستند که ایران از طریق آن‌ها رژیم اسرائیل را تهدید می‌کند.

اسپوتنیک

اما دستاوردهای جدید ایران در حوزه فن‌آوری نظامی، از جمله دیگر موضوعاتی است که در عرصه بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته است. خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» می‌نویسد، یک فرمانده ارشد نظامی در ایران گفته، پهپادهای ایرانی اکنون این قابلیت را دارند که موشک‌های هوشمند با دقت بالا را که قادر به هدف قرار دادن اهداف متحرک سریع هستند، حمل کنند.

سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ایران ضمن بیان این مطلب گفته، پهپادهای ایرانی می‌توانند هزاران کیلومتر پرواز کرده و ضمن گرفتن تصاویر، آن‌ها را ‌‌مستقیم یا غیرمستقیم به پایگاه‌های مستقر در سطح زمین انتقال دهند.

ترند

در ‌‌نهایت‌ خبرگزاری «ترند» به موضوع توافق ایران و واتیکان برای همکاری در حوزه امور زنان و خانواده پرداخته و می‌نویسد، شورای اسقف‌های واتیکان در امور خانواده، از توسعه روابط با جمهوری اسامی ایران در حوزه مسائل زنان و خانواده استقبال کرده است. وینچنزو پاگلیا، رئیس شورای مذکور در جریان دیدار با شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور ایران در امور زنان و خانواده ضمن بیان این موضوع اشاره کرده، این نخستین بار است که دیداری در این سطح میان مقامات ایران و واتیکان برگزار می‌شود و ابراز امیدواری کرده که این اتفاق در آینده نیز تکرار شود.

منبع:  تابناک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی