جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

کمک مالی مشروط اروپا به یونان

شنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۲۱ ق.ظ

وزرای اقتصاد کشورهای حوزه یورو، در مذاکراتی فشرده و پیچیده ، ارائه ادامه کمک های مالی اقتصادی به یونان را برای 4 ماه دیگر تمدید کردند .مهلت ارائه کمک های اقتصادی اروپا به یونان که به همراه اجرای سیات های ریاضتی به این کشور ارائه شده بود در پایان ماه جاری به اتمام می رسید. اجرای سیاست های اقتصادی اعمال شده از سوی اروپا در یونان، در میان مردم این کشور بسیار منفور بوده و دولت کنونی یونان نیز به دلیل مواضع ضد این سیاست ها توانست رای اکثریت مردم این کشور را در انتخابات اخیر جذب کند. وزیر اقتصاد آلمان که سرپرستی یوروگروپ را بر عهده داشت اعلام کرد مذاکرات بسیار سخت بود چرا که دو طرف در تلاش بودند تا اعتماد سازی کنند .دو طرف بر سر یک تفاهم نامه دو صفحه ای به توافق رسیدند که طی آن یونان در ازای تمدید دریافت کمک های مالی از اروپا، تعهدات سختی را نیز باید اجرا کند.
وزیر اقتصاد یونان طی اظهاراتی پس از این توافق اعلام کرد این مذاکرات عصر جدیدی از روابط یونان و اروپا را رقم خواهد زد چرا که پیش از این برای حفظ یورو، سیاست های ریاضتی سختی در راستای کمک به اقتصاد یونان از سوی اروپا اعمال شده بود.آتن اعلام کرده است سیاست های ریاضت اقتصادی و بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش هزینه های یونان که از سوی اروپا و با هدف حمایت از یورو که از سال 2010 اعمال شده بود باعث تضعیف شدید اقتصاد این کشور و ناتوانی یونان در مدیریت پرداخت بدهی های بالای خود شده است .وزیر اقتصاد یونان اعلام کرد به مدت پنج سال یونان در حوزه یورو تنها و منزوی شده بود که این انزوا در مذاکرات اخیر شکسته شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۰۹
مهدی اشرفی وند

اروپا

یورو

یونان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی