جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

با ۷ فینالیست جایزه ملی کتاب اقتصاد کانادا ۲۰۱۵ آشنا شوید

برترین جایزه کتاب اقتصاد کانادا در سال ۲۰۱۵ هفت فینالیست خود را شناخت.
سی‌امین جایزه موسوم به National Business Book Award به ارزش ۲۰ هزار دلار (دلار کانادا) با حمایت مالی گروه اقتصادی BMO و PwC هفت کتاب را راهی مرحله فینال کرد.
۶ عضو هیات‌داوران، بر اساس ۵ معیار کلیدی مانند اصالت اثر، ارتباط برقرار کردن با مخاطب، قلم برتر، نظم و دقت تحقیق و عمق تحلیل، فینالیست‌های ۲۰۱۵ جایزه کتاب ملی اقتصاد کانادا را به شرح زیر اعلام کردند:
پیتر فاستر / چرا ما دست نامرئی آدام اسمیث را گاز می گیریم: روانشناسی ضد سرمایه‌داری / انتشارات پلی زانس / نوشته‌ای علیه بازار آزاد سرمایه‌داری بر اساس استدلال دست نامرئی آدام اسمیث که نویسنده درباره مهار یا تنظیم بازار بحث می‌کند
آلفرد هرمیدا / به همه بگویید / انتشارات دابل دی کانادا / روزنامه‌نگار و دستیار پروفسور در دانشگاه بریتیش کلمبیا که از تحلیل رسانه‌های اجتماعی و لزوم به اشتراک‌گذاری اطلاعات در کسب‌وکار صحبت می‌کند نوآمی کلین / این‌همه چیز را تغییر می‌دهد: کاپیتالیسم علیه تغییرات آب و هوایی / انتشارات پنگوئن رندوم هاوس/ این کتاب سال گذشته برنده ۶۰ هزار دلار جایزه « هیلاری وستون » شده است. نویسنده در این کتاب دست به کالبدشکافی بازار آزاد و سرمایه‌داری زده و اینکه چقدر محیط‌زیست را تخریب کرده است. ازرا لوانت /ناگهانی: شکستن ناگهانی لایه‌های نفتی و گازی /  انتشارات سیگنال مک کلی لند اند استوارت / وکیل و روزنامه‌نگار و فعال سیاسی که از شکستگی‌های گازی و نفتی (fracking)و تأثیر آن بحث می‌کند. (شکستگی‌های هیدرولیکی روشی است برای شکستن لایه‌های سنگی در زیرزمین، که بیشتر برای استخراج گاز طبیعی به‌کار می‌رود.)

گوردون پیتز / آتش در بیلی: «پوردی کرافورد» چگونه کانادا را نجات داد و راه کسب‌وکار ما را عوض کرد / انتشارات نیمبوس / نویسنده، روزنامه‌نگار و خطیب درباره یک وکیل و مدیر برجسته بنام پوردی کرافورد (مترادف با قانون و بیزینس کانادا) صحبت می‌کند که چگونه بر تاریخ این کشور و اقتصاد و قانون کانادا تأثیرگذار بوده است. ژاک پویتراس / ایروینگ در برابر ایروینگ / انتشارات وایکینگ کانادا با مشارکت پنگوئن کانادا/ گزارشگر و نویسنده با پس‌زمینه داستانی درباره خانواده ایروینگ و رشد امپراتوری اقتصادی خانواده ایروینگ می‌نویسد.  کلایو ورونی / اسپین: چگونه سیاست قدرت بازاریابی را در دستان خود قبضه کرده است/ انتشارات آنانسی پرس / نویسنده به عنوان استراتژیست بازاریابی دنیای سیاست با دنیای بازاریابی را باهم مقایسه می‌کند و راه‌های جدید برای رساندن محصولات به دست مصرف‌کننده را شرح می‌دهد.  برنده نهایی این جایزه ۲۰ هزار دلاری روز ۱۶ آوریل ۲۰۱۵ در تورنتو معرفی می‌شود. سال گذشته «جیم لیچ» و «جکی مکنیش» با کتاب «راه‌آهن سوم: مقابله با سیستم بازنشستگی‌مان» برنده ۲۰۱۴ شدند.

اهدای هزارمیلیارد تومان کتاب‌ نایاب

در بزرگ‌ترین هدیه کتابی جهان بیش از ۳۰۰ میلیون دلار (۱۰۵۰ میلیارد تومان) کتاب‌های نایاب به دانشگاه پرینستون هدیه شد.
دانشگاه پرینستون تأیید کرد مجموعه‌ای از کتب نایاب و نسخه‌های خطی به ارزش حدود ۳۰۰ میلیون دلار را که بزرگ‌ترین سخاوت تاریخی-کتابی محسوب می‌شود دریافت کرده است.
«ویلیام شاید» /William Scheide فارغ‌التحصیل این دانشگاه که سال گذشته در ۱۰۰ سالگی درگذشت، کلکسیونی بیش از ۲۵۰۰ کتاب و نسخه خطی را در اختیار داشت که اینک به کتابخانه فایراستون دانشگاه هدیه شده است.
از سال ۱۹۵۹ مجموعه نفیس وی از تیتوسویل پنسیلوانیا به فایراستون منتقل شد و تا زمان به پایان رسیدن عمرش، از آن نگهداری کرد.
«کریستوفر آیزگروبر» رئیس دانشگاه پرینستون در بیانیه‌ای گفت نمی‌توانم تصور کنم که مجموعه‌ای به این ارزشمندی را در قلب کتابخانه پرینستون می‌بینم!
تمام این مجموعه پیش‌تر دیجیتالی شده و اصل آن در کتابخانه فایراستون نگهداری خواهد شد.
در گنجینه متعلق به «شاید»، ۴ نسخه از ۶ نسخه قدیمی ترین کتاب مقدس در جهان، دست نوشته های باخ، بتهوون،موتسارت، رساله خطیب رومی سیسرون بنام De Officiis(انتشار در ماینز آلمان به سال ۱۴۶۶)، انجیل گوتنبرگ(۱۴۴۵)، قرآن (۱۷۰۰)، مجموعه نمایشنامه های شکسپیر (۱۶۲۳)، سخنرانی های آبراهام لینکلن درباره برده داری و … دیده می شود.
بخش بزرگی از این مجموعه متعلق به پدربزرگ «شاید» بنام «ویلیام تیلور شاید» بوده که از سال ۱۸۶۵ در حالی که ۱۸ ساله بوده، آنها را جمع آوری کرده و به وی رسیده بود.

برنده جایزه ۵۰ هزار دلاری لینکلن معرفی شد

هارولد هولزر، محقق دانشگاه توانست جایزه ۵۰ هزار دلاری گیلدر لهرمان لینکلن ۲۰۱۵ را به خاطر نوشتن کتابی در مورد لینکلن از آن خود کند.  کتاب«لینکلن و قدرت مطبوعات: جنگ برای تسخیر افکار عمومی» نوشته هولزر برنده ۲۰۱۵ جایزه موسوم به Gilder Lehrman Lincoln Prize شد و جایزه ۵۰ هزار دلاری را برد. هولزر که پیش‌تر به خاطر نوشتن چندین کتاب در مورد لینکلن برنده یک عمر دستاورد ادبی هم شده توانست این جایزه کتابی را از موسسه تحقیقات تاریخی گیلدر لهرمان به دست آورد. کتاب مذکور از بین ۱۱۴ اثر رسیده به انستیتو مطالعات تاریخ امریکا گیلدر لهرمان، برگزیده شد و روز ۲۳ آوریل در مراسمی رسمی جایزه ۵۰ هزار دلاری به وی اهدا خواهد شد.
پشتیبان مالی جایزه ۲۰۱۵ را موسسه تحقیقات تاریخی گیلدر لهرمان و کالج گتیسبرگ بر عهده داشتند. این جایزه را ریچارد گیلدر و لوئیس لهرمان همراه با دکتر گابور بوریت مدیر انستیتو جنگ‌های داخلی امریکا در کالج گتیسبرگ در سال ۱۹۹۰ تأسیس کردند.

خرید و فروش کتاب‌خوان الکترونیکی دست دوم

فروشگاهی باهدف خرید و فروش کتاب‌خوان الکترونیکی / e-Reader دست دوم، در سطح جهانی افتتاح شد.  فروشگاه موسوم به www.shopereaders.com در رقابت مستقیم با سایتهایی مانند آمازون و ebay ایجادشده و متخصص در فروش انواع کتاب‌خوان الکترونیکی دست دوم فعالیت‌های خود را متمرکز کرده است.
کاربرانی که اخیراً دستگاه خود را نو کرده و سیستم قدیمی خود را نمی‌خواهند، با مراجعه به سایت مذکور می‌توانند کتاب‌خوان الکترونیکی خود را به سایر کاربران بفروشند. ازآنجایی‌که در سال جدید کاربران انواع هدیه‌های الکترونیکی –کتابی خود را دریافت کرده‌اند ممکن است دیگر نیازی به کتاب‌خوان قدیمی خود نداشته باشند و به همین دلیل به آن‌ها توصیه‌شده تا سیستم خود را برای فروش به این سایت معرفی کنند. گفتنی است هر کاربر می‌تواند به صورت رایگان محصول خود را برای فروش درسایت www.shopereaders.com قرار دهد  پس از انجام نقل و انتقال مالی و تأیید از سوی بانک، آدرس پستی برای ارسال دستگاه برای فروشنده ایمیل می‌شود.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۱۲
مهدی اشرفی وند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی