جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

رشد 46 درصدی تولید برق پاک

چهارشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۴، ۰۲:۲۱ ب.ظ

بررسی‌ها از اطلاعات منتشرشده در «نماگر شماره 77 بانک مرکزی » نشان می‌دهد در فصل تابستان امسال مجموعا 89.3 میلیاردکیلووات‌ ساعت برق در نیروگاه‌های کشور تولید شد که نسبت به فصل تابستان سال گذشته 9 درصد و نسبت به فصل قبل (بهار 93) 31.6 درصد بیشتر بود. این میزان تولید برق در سال‌های 91، 92 و 93 بی‌سابقه بوده و رکورد تازه‌ای را به ثبت رسانده است.
بر اساس این گزارش، بخش عمده‌ای از این برق (56 میلیاردکیلووات‌ساعت، معادل 62.8 درصد) در نیروگاه‌های «گازی و سیکل ترکیبی» تولید شده، 25.4 میلیاردکیلووات‌ساعت (معادل 28.4 درصد) در نیروگاه‌های «بخاری» و 7.9 میلیاردکیلووات‌ساعت (معادل 8.8 درصد) در نیروگاه‌های «آبی، دیزلی و بادی.»
در مقایسه تابستان امسال با تابستان سال گذشته، تولید نیروگاه‌های «آبی، دیزلی و بادی» نیز رشدی 46.3 درصدی را تجربه کرده که نشان‌دهنده تمرکز بیشتر بر تولید برق پاک در این دوره است؛ همچنین تولید برق در در نیروگاه‌های «گازی و سیکل ترکیبی» نیز با رشدی 10 درصدی مواجه شده اما تولید در نیروگاه‌های «بخاری» افتی 0.8 درصدی را تجربه کرده است.

 
 
 
 
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۱۹
مهدی اشرفی وند

برق

گزارش اقتصادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی