جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

کتاب «معرفی یک اقتصاد جدید پلورالیست، پایدار و مترقی»

چهارشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۴، ۰۲:۳۷ ب.ظ

 

71-+PYlN4gL

کتاب «معرفی یک اقتصاد جدید پلورالیست، پایدار و مترقی»  اثر جک ریردن، ماریا الخاندرو، مالی اسکات کاتو در ۲۸۸ صفحه توسط Pluto Press  در سال ۲۰۱۵ و به زبان انگلیسی چاپ شده است.

 «معرفی یک اقتصاد جدید؛ پلورالیست، پایدار و مترقی» یک کتاب درسی پیشگامانه است که نوید یک انقلاب در آموزش علم اقتصاد را می­دهد.

این کتاب درسی جدید و منحصر به فرد، دانش­آموزان و خوانندگان عمومی را با یک مقدمه از اقتصاد با دیدگاه­های جدید و بسیار مورد نیاز آشنا می­کند که مشخصه اصلی این دیدگاه جدید رویکرد پلورالیست، پایدار، مترقی و جهانی است.

برخلاف کتاب­های درسی سنتی، کتاب «معرفی یک اقتصاد جدید» شامل مفاهیم کلیدی پلورالیسم، پایداری و عدالت می­باشد. این کتاب پاسخ سوالات مهم تحت پوشش اقتصاد از جمله: منابع، کار، اشتغال، فقر، نابرابری، قدرت، سرمایه، بازارها، پول، بدهی و ارزش را برای دانش آموزان اقتصاد فراهم می­کند. این کتاب همچنین به موضوعات با اهمیت و به روز از جمله: مشکلات شرکت­ها و صنایع، دموکراسی اقتصادی، چرخه تجاری و بحران مالی می­پردازد.

این کتاب با مقدمه­ای از مشکلات نسل ما و مزایای پلورالیسم آغاز می­شود. سپس دانش آموزان را با مبانی اقتصاد آشنا می­کند. همچنین به­جای گنجاندن اقتصاد در یک قاب محدود و یا محدود کردن آموزش اقتصاد به یک ایدئولوژی، این کتاب مخمصه جاری اقتصاد ما را از طریق بهتری با توجه به دیدگاه­های متفاوت و پایداری تدریس خواهد کرد.

به طور خلاصه این کتاب با معرفی مفاهیم کلیدی پلورالیسم، پایداری و مترقی بودن آغاز می­گردد. سپس به بحث پایداری بشر در زمینه اقتصادی با بحث در مورد کار، اشتغال، قدرت، سرمایه، بازارها، پول و بدهی می­پردازد. سپس مبانی اقتصاد با توجه ویژه به مباحث قیمت­ها، شرکت­ها و تکامل صنایع، توسعه و کاربرد دانش، مصرف، پس­انداز، سرمایه­گذاری ارائه می­گردد. سپس ابزارهایی به دانش آموزان معرفی می­گردد تا با کمک آن به مدل سازی در  اقتصاد با توجه به  دیدگاه پویا و جهانی بپردازند. در نهایت کتاب با توجه به مسئله ساختار اجماع، تصمیم­گیری دموکراتیک و ارائه یک نقشه راه برای آینده خاتمه می­یابد.

در ادامه فهرست مطالب این کتاب آورده شده است.

بخش اول: مقدمه

۱: مشکلات امروز و اهمیت اقتصاد از منظر پلورالیست

۲: توسعه پایدار، منابع و محیط زیست

بخش دوم: پایداری بشر در زمینه اقتصادی

۴: معیشت و کار

۵: بیکاری و اشتغال

۶: قدرت و سرمایه

۷: افراد، بازارها و موسسات

۸: پول و بدهی

بخش سوم: مبانی اقتصاد

۹: ارزش و قیمت

۱۰: شرکت ها، تکامل صنایع و بازار

۱۱: آموزش و پرورش، دانش و فناوری

۱۲: مصرف، پس انداز و سرمایه گذاری

۱۳: رکود و بحران مالی: آیا آنها اجتناب ناپذیر هستند؟

بخش چهارم: مدل سازی پویا از اقتصاد

۱۴: مفهوم مدل

۱۵: حکومت جهانی: شکل گیری و تکامل نهادهای جهانی

۱۶: تجارت و مبادله بین سازمان ملل

۱۷: اقتصادی جهانی معاصر و روند مالی

قسمت پنجم: توانمند سازی اقتصاد برای یک دنیای بهتر

۱۸: دموکراسی در تصمیم گیری

۱۹: اقتصاد سیاسی و توسعه: عدالت جهانی

۲۰: اقتصاد سیاسی برای سیاره

درباره نویسندگان

جک ریردن موسس و سردبیر مجله پلورالیسم و آموزش اقتصاد و نویسنده رساله آموزش اقتصاد پلورالیست است. او در موسسه کسب و کار در دانشگاه هملاین مینسوتا اقتصاد تدریس می­ کند.
ماریا الخاندرو استاد بازنشسته در موسسه اکونومیا، دانشگاه ایالتی کمپیناس، یونیکمپ برزیل است. او همچنین دستیار سردبیر مجله بین المللی پلورالیسم و آموزش اقتصاد و عضو هیات تحریریه مجله بین­المللی اقتصاد سبز می­ باشد.
مالی اسکات کاتو استاد استراتژی و توسعه پایدار در دانشگاه روهمپتون است.

استیو کین و کتاب علم اقتصاد جدید

امروز موضوع بحران­های درون اقتصادی و زیست محیطی در صدر اخبار قرار دارد و نظریه­های اقتصادی باید به شما در درک بهتر این دو کمک کند. کتاب­های درسی متعارف روش­های خیلی تنگ نظرانه برای کمک در این­جا ارائه می­کنند. کتاب ریردن، مادی و کاتو یک استثناست که علم اقتصاد را داخل جامعه و محیط زیست قرار می­دهد و کمک می­کند که این تعاملات پیچیده به طور مناسبی درک شوند.(پروفسور استیو کین، نویسنده کتاب در رد علم اقتصاد)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی