جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

تورم انگلستان منفی شد

چهارشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۵۲ ق.ظ

تورم انگلستان منفی شد

اتفاق بی‌سابقه در نیم قرن اخیر رخ داد

 

انگلستان دروازه احیای اقتصادی پس از دوران رکود مالی جهانی بود و همه امیدها برای این که اروپا از رکود خارج شود، به این کشور بسته شده بود. حالا آمار جدید نشان می‌دهد که تورم انگلیس به منفی 0.1 رسیده است.

آخرین آمار رسمی تورم انگلستان طبق آن چه روزنامه گاردین نوشته،‌ نشان می‌دهد که تورم در این کشور منفی شده است. انگلستان دروازه احیای اقتصادی پس از دوران رکود مالی جهانی بود و همه امیدها برای این که اروپا از رکود خارج شود، به این کشور بسته شده بود. حالا آمار جدید نشان می‌دهد که تورم انگلیس به منفی 0.1 رسیده است. کارشناسان گفته‌اند که این اتفاق از سال 1960 میلادی تا کنون، یعنی برای بیش از نیم قرن، بی‌سابقه بوده است.

تورم منفی در انگلیس باعث رونق در هزینه‌های خانوار در انگلیس خواهد شد و از سوی دیگر، امیدها برای افزایش نرخ سود بانکی که به کمترین حد خود در سالهای اخیر رسیده را کمتر خواهد کرد.

اداره آمار ملی انگلیس اعلام کرده است که شاخص تورم قیمتهای مصرف‌کننده در ماه آوریل امسال، نسبت به سال گذشته 0.1 درصد کمتر شده است. نرخ تورم مصرف‌کننده در ماه‌های فوریه و مارس امسال صفر بوده است.

خبر تورم منفی خیلی هم بد نیست؛ مصرف‌کنندگان از این اتفاق خوشحال خواهند شد و نرخ منفی به این معنی خواهد بود که دستمزد کارگران ارزش بیشتری خواهد یافت. اما برای کسانی که در حال پس‌انداز کردن پول هستند، نرخ تورم منفی به این معنی است که نرخ سود بانکی در همین حالت حداقلی خواهد ماند و البته نرخ منفی تورم هشداری برای اقتصاد انگلستان خواهد بود که تلاش می‌کند از رکود خارج شود.

 بانک مرکزی انگلیس در سال گذشته پیش‌بینی کرده بود که نرخ تورم در امسال ممکن است برای چند ماه منفی شود اما در نهایت، این نرخ افزایش خواهد یافت و به بالای صفر خواهد رسید. 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۳۰
مهدی اشرفی وند

انگلیس

بریتانیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی