جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

بر اساس گزارشی از سایت چایناماینینگ، چین قرار است در سال جاری 77.79 میلیون تن از ظرفیت مازاد تولد مازاد زغال‌سنگ خود را حذف کرده و یک هزار و 254 معدن را تعطیل کند.
هدف از این اقدامات کوچکتر کردن صنعت زغال‌سنگ چین برای جلوگیری توسعه کور آن و تشویق به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است. در حالی که چین از استانداردهای محکم‌تر حفظ محیط زیست، کارآمدی انرژی و ایمنی استفاده خواهد کرد به دنبال ادغام و خرید در صنعت زغال‌سنگ است تا ظرفیت‌های قدیمی خود را تعطیل کند.
با توجه به اینکه اقتصاد این کشور رو به رکود است، ظرفیت مازاد چالش فزاینده‌ای را برای سیاستگذاران در راه رسیدن به رشد و اصلاحات ایجاد کرده است.
مصرف زغال‌سنگ بالغ بر 66 درصد از مصرف انرژی اولیه چین را به خود اختصاص داده که 35 درصد بالاتر از میانگین جهانی آن است. دولت این کشور درنظر دارد مصرف زغال‌سنگ را تا 160 میلیون تن در ظرف 5 سال آینده کاهش داده و از شدت انرژی یا واحدهای انرژی در هر واحد تولید ناخالص داخلی تا 3.1 درصد در سال 2015 بکاهد.

 
 
 
 
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۸
مهدی اشرفی وند

چین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی