جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

بهترین دانشگاه‌های اروپایی برای اقتصاد

شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۲۶ ب.ظ

علم اقتصاد پس از بحران مالی دهه گذشته دارای اهمیت بیشتری گردیده است و با ورود تیوری‌های جدید اقتصادی و جایگزینی تیوری‌های کهن که در عصر جدید کارایی بیشتری نداشته اند، بر اهمیت این بخش از علم و دانش افزوده اند. با درک این مسئله همین اکنون بیشترینه دانشگاه‌های معتبر جهان تمرکز بیشتری بالای دانشکده‌های اقتصاد و علوم اقتصادی دارند.

نهاد QS یا Quacquarelli Symonds همانند هرسال، امسال هم فهرستی از دانشگاه‌های معتبر جهان را منتشر ساخته است. در کنار این فهرست، فهرست تازه‌ی از دانشگاه‌ها براساس بخش‌های تعلیمی و همچنان براساس منطقه نیز منتشر ساخته است.

این فهرست‌ براساس شهرت و اعتبار دانشگاه در میان دانشگاهیان و کارفرمایان و همچنان براساس استناد پژوهشی هر مقاله یا موضوعیکه دانشگاه منتشر میسازد، رده بندی میشود.

برهمین اساس اینجا هم فهرستی از 20 دانشگاه برتر اروپایی در عرصه اقتصاد و اقتصادسنجی را آورده ایم.

20- دانشگاه ماتریشت (Maastricht University) در هالند
این دانشگاه چهارمین دانشگاه برتر در عرصه علوم اقتصادی در کشور نیدرلند (هالند) میباشد. 60 درصد دانشجویان علوم اقتصادی این دانشگاه را خارجیان تشکیل می‌دهند و بسیاری کلاس‌های آن هم بزبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

19- دانشگاه لودویگ ماکسی‌میلیان (Ludwig Maximilian University) در مونیخ
این دانشگاه دومین دانشگاه برتر در بخش علوم اقتصادی در آلمان می‌باشد. اقتصاددان مشهور و بحث‌برانگیز آلمانی «هانس ورنر سین» در همین دانشگاه تدریس می‌کند.

18- دانشگاه کاتولیک لیوان (Katholieke Universiteit Leuven) در بلژیک
این دانشگاه دومین دانشگاه برتر در عرصه علوم اقتصادی در بلژیک می‌باشد. این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه درین کشور بوده و بسیاری کلاس‌های آن هم بزبان انگلیسی تدریس می‌شوند.


17- دانشگاه آرهوس (Aarhus University) در دنمارک
بزرگترین و یگانه دانشگاه دنمارکی درین فهرست. یکتن از برندگان جایزه نوبل اقتصاد «دیل مورتینس» که جایزه نوبل برای اقتصاد را در سال 2010 برنده شد، بین سالهای 2006 تا 2010 در همین دانشگاه تدریس می‌کرد.

16- دانشگاه بون (University of Bonn) در آلمان
این دانشگاه برترین دانشگاه آلمانی در عرصه علوم اقتصادی رده بندی شده است. کارل مارکس در همین دانشگاه تحصیل کرده و اقتصاددان مشهور آلمانی «جوزف شمپتر» هم در همین دانشگاه تدریس می‌کرده است.

15- دانشگاه کاتولیک دی لیوان (Université catholique de Louvain) در بلژیک
این دانشگاه برترین دانشگاه بلژیکی در عرصه علوم اقتصادی پنداشته می‌شود. اقتصاددان مشهور بلژیکی «فیلیپ وان پریجس» دانش آموخته این دانشگاه بود که پیشنهاد خود برای درآمد ابتدایی جهانی را ارائه کرد.

14- دانشگاه ای‌تی‌اچ (Eidgenössische Technische Hochschule Zürich) در زوریخ
این دانشگاه برترین دانشگاه سویسی در عرصه علوم اقتصادی میباشد و آلبرت انشتین، فزیکدان نظری دانش آموخته همین دانشگاه بود که بعداً در همین دانشگاه به تدریس پرداخت.

13- دانشگاه آمستردام (University of Amsterdam) در هالند
یکی از بهترین و برترین دانشگاه‌های هالندی در عرصه علوم اقتصادی که بسیاری کلاس‌های آن بزبان انگلیسی تدریس میشود.

12- دانشگاه ایراسموس (Erasmus University Rotterdam) در روتردام
این دانشگاه دومین دانشگاه برتر در عرصه علوم اقتصادی در کشور هالند معرفی شده است. دانشکده یا انستیتوی تین‌برجن در همین دانشگاه هست که پس از «جان تین‌برجن» برنده جایزه نوبل در سال 1969 نامگذاری شد. تین‌برجن در همین دانشگاه تدریس میکرد.

11- دانشگاه چارلز سوم (Charles III University of Madrid) در مادرید
این دانشگاه دومین دانشگاه برتر در عرصه علوم اقتصادی در اسپانیا و سومین دانشگاه برتر در همین عرصه در اروپای جنوبی شناخته شده است.

10- دانشگاه تیلبرگ (Tilburg University) در هالند
این دانشگاه بهترین و برترین دانشگاه هلندی در عرصه علوم اقتصادی میباشد. این دانشگاه در ابتدا «دانشگاه تجارتی رومن کاتولیک» نام داشت، به همین دلیل نسبت به سایر دانشگاه‌های این کشور در عرصه علوم اقتصادی پیشتاز میباشد.

9- دانشکده اقتصاد ستاکهالم (Stockholm School of Economics) در سویدن
این دانشگاه بهترین و برترین دانشگاه در عرصه علوم اقتصادی درمیان کشورهای اسکندیناوی شناخته شده است. «گونال میردال» یکتن از استادان این دانشکده در سال 1974 برنده جایزه نوبل برای اقتصاد گردید.

8- دانشگاه وارویک (University of Warwick) در انگلیس
این دانشگاه ششمین دانشگاه برتر انگلیسی در عرصه علوم اقتصادی میباشد. «آندی هالدین» اقتصاددان ارشد بانک مرکزی انگلیس، مدرک کارشناسی ارشد خود را از همین دانشگاه بدست آورد.

7- دانشکده تجارت لندن (London Business School) در انگلیس
این دانشکده تنها مدرک کارشناسی ارشد ارائه میکند. در عرصه علوم کسب و کار و مدیریت، این دانشکده بهترین دانشگاه جهان معرفی شده است، حتی جلوتر از دانشگاه معتبر هارورد.

6- دانشگاه پامپیو فبرا (Universitat Pompeu Fabra) در اسپانیا
این دانشگاه بهترین دانشگاه اسپانیای و دومین دانشگاه برتر در اروپای جنوبی در عرصه علوم اقتصادی شناخته شده است. نویسنده پرخواننده ترین کتاب درسی اقتصاد کوچک «تیوری اقتصاد کوچک»، «آندریو ماس کولیل» در همین دانشگاه تدریس میکند.

5- دانشگاه بوکونی (Bocconi University) در ایتالیا
این دانشگاه برترین دانشگاه ایتالوی و اروپای جنوبی در عرصه علوم اقتصادی شناخته شده است. نخست وزیر پیشنهادی ایتالیا در زمان بحران یورو و اقتصاددان مشهور ایتالوی «ماریو مونتی» دانش آموخته همین دانشگاه است.

4- دانشگاه کالج لندن (University College London) در انگلیس
این دانشگاه چهارمین دانشگاه برتر در عرصه علوم اقتصادی در انگلیس و همچنان در سراسر اروپا شناخته شده است. ماهاتما گاندی، چهره سرشناس جهانی دانش آموخته همین دانشگاه بود.

3- دانشگاه کامبرج (Cambridge University) در انگلیس
این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان میباشد، و در عرصه علوم اقتصادی هم یکی از ممتازترین دانشگاه های جهان. «لارد کینز» اقتصاددان سرشناس جهان دانش آموخته و عضو همین دانشگاه بود.

2- دانشگاه آکسفورد (Oxford University) در انگلیس
یکی از ممتازترین دانشگاه های جهان در عرصه علوم اقتصادی که چهار تن از دانش آموختگان و 5 تن از استادان این دانشگاه برندگان جایزه نوبل برای اقتصاد شده اند.

1- دانشکده اقتصاد لندن (London School of Economics) در انگلیس
بهترین و برترین دانشگاه در سراسر اروپا در عرصه علوم اقتصاد و همچنان چهارمین دانشگاه برتر جهان در همین عرصه. 12 تن از استادان و دانش آموختگان این دانشگاه معتبر جهان برندگان جایزه نوبل برای علوم اقتصادی شده اند.
- See more at: http://blog.daneshnamah.net/205-top-european-economics-universities.html#sthash.mpvwhwRU.dpuf

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۳
مهدی اشرفی وند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی