جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

در برنامه گفتگوی ویژه خبری دیشب عامل اصلی پایین بودن کیفیت خودروها کشف و رونمایی شد.
 

سطح توقع مردم ما از خودروهای داخلی بسیار پایین است و مردم ما کمترین توقع را از یک خودرو دارند . کمترین توقعی که مردم کشورهای دیگر از خودروهای سطح پایین دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این جمله ای بود که اشکان گلپایگانی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت استاندارد گفت. وی در پاسخ به سوال مجری برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب که با موضوع کیفیت تولید خودروهای داخل از شبکه دوم سیما پخش شد گفت: «تامین استانداردهای ایمنی موضوعی است که در کشورهای دیگر اگر یک درصد رعایت نشود آن شرکت اجازه تولید نخواهد داشت. چرا که با جان مردم در ارتباط است. اما در کشور ما متاسفانه با این که سطح توقع مردم بسیار پایین است اما کیفیت خودروهای تولید داخل بسیار پایین تر از سطح توقع مردم ساخته می شود.»

در این برنامه علی علیلو عضو کمیسیون صنایع مجلس و نماینده مردم شبستر با سوال از معاون کنترل کیفیت شرکت ایران خودرو خواست توضیح دهد آیا مدیران ایران خودرو حاضر هستند صبح زود به نمایندگی های ایران خودرو رفته و آمار خودروهای صفر در صف تعمیر را ببینند؟

پاسخ معاون شرکت ایران خودرو که ناگفته نماند در حرکتی شجاعانه نسبت به سایر شرکت های خودرو سازی حاضر شده بود در این برنامه چالشی شرکت کند، این بود که از این آمار که درصد کمی از کل تولید را تشکیل می دهد مطلع است.

مجتبی استادرحیمی معاون کنترل کیفیت ایران خودرو ضمن پذیرفتن کیفیت پایین خودروهای ساخت داخل این امر را متوجه قطعه سازان دانسته و گفت: «خودروی تولید داخل حاصل عملکرد 60 صنعت داخلی است اگر این 60 صنعت استاندارد و کیفیت را رعایت کنند خودروی نهایی هم با کیفیت خواهد بود.»

رضا شیوا مدیر شورای رقابت که مهمان تلفنی این برنامه بود با انتقاد از کیفیت پایین و اشکالات اساسی خودروهای ساخت داخل افزایش قیمت این خودروها را بسیار ناعادلانه خوانده و گفت: «پایین بودن کیفیت این خودروها باعث شده است تا مردم ما رو به خرید خودروهای چینی آورده از خودروهای خارجی استقبال کنند.»

در ادامه برنامه علیلو نماینده مردم شبستر با طرح این سوال که چه معنی دارد که خودرو ساز ملی ما خودروی وارداتی می فروشد تاکید کرد: « ما اگر سوال می کنیم مقابل خودروساز نیستیم ما می خواهیم تا خودروساز داخلی به کیفیت دتولید را به جایی برساند که مردم رغبتی برای خرید خودروهای وارداتی پیدا نکنند و با خرید خودروهای داخلی چرخه تولید را تقویت کنند.»

وی از معاون کنترل کیفیت ایران خودرو سوال کرد: «خودروهای ما چند استاندارد خارجی را دریافت می کند؟ و آیا استانداردهای دریافتی خودروسازهای داخلی فرمالیته است؟»

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۲
مهدی اشرفی وند

خودرو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی