جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

نقش تولید بر تقویت اقتصاد جهان+نمودار

پنجشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۴۳ ق.ظ

 با وجود تمام مشکلات اقتصادی جهان، افزایش میزان تولید جهانی توانسته تاثیرات مثبتی بر اقتصاد جهان داشته باشد.

اقتصاد جهان اکنون در وضعیت بحرانی به سر می‌برد و با مشکلات مختلفی گلاویز است.

 

اوضاع نابسامان ایالات متحده که توانسته اقتصاد جهان را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد، مشکلات اقتصادی چین و سعی در کنترل آن‌ها و رویدادهای جغرافیای سیاسی به ویژه در اوکراین و غزه از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر اقتصاد جهان می‌باشند.

 

با وجود این موانع، اقتصاد جهانی توانسته وضعیت مناسبی را برای خود فراهم سازد و رشد متوسط حدود ۲ درصدی را در نیمه اول سال جاری به ۳ درصد در نیمه دوم سال برساند.

 

در گزارش اخیر منتشرشده، آمار PMI جهانی توانسته مشاهدات لازم برای ماه ژوئیه را نیز مورد بررسی قرار دهد و بر همین اساس یک نمایش اولیه از تاثیر تولید جهانی بر اقتصاد جهان حاصل کند.

 

شاخص خرید مدیران (Purchasing Managers Index “PMI”) شاخص محاسباتی بر اساس بررسی‌های متنوعی است که چشم‌اندازی از شرایط کسب و کار از جمله استخدام، تولید، سفارشات جدید، قیمتها، تحویل کالا و سطوح موجودی ارائه می‌کند.

 

این شاخص در ارزیابی سلامت اقتصادی بسیار مهم است به این دلیل که کسب و کار به سرعت در برابر شرایط بازار واکنش نشان می‌دهد و مدیران این بخش در تصمیم گیری خود به این شاخص نیاز دارند.

 

 

 همانطور که مشاهده می‌گردد، نمودار تولید بیانگر این امر است که خروجی در مجموع در جهان توانسته رشد مثبتی داشته‌باشد و PMI تولید مقدماتی برابر با ۵۳.۵ در ماه جولای گزارش شده‌است که این میزان در ماه ژوئن برابر با ۵۲.۷ گزارش شده‌بود و این نخستین افزایش از ماه فوریه می‌باشد.

 

 براساس اطلاعات کشورهای منتشرشده، مشاهده می‌گردد که آمریکا کشورهای انگلیس و مکزیک بیشترین موانع را در میان کشورها برای دستیابی به شاخص بالا داشته‌اند و شاخص‌های آنان به ترتیب با  ۱.۸ و ۲.۴ امتیاز کاهش به ۴۸.۳ و ۵۵.۴ رسیده‌است.

با تمام این آمارها اما انگلیس همچنان رشد قوی در بخش تولید را تجربه می‌کند.

 

همچنین بررسی شاخص مورد بررسی نشان‌دهنده یک رشد کم در میزان رشد همراه با یک رکود بازار کوتاه مدت در اوایل سال جاری می‌باشد که این عوامل نظریه رشد جهانی بالاتر در ماه‌های آینده را تا حدی اثبات می‌کند.

 با توجه به اطلاعات اخیر، بعد از رشد ۲.۲ درصدی سال گذشته اقتصاد جهانی، اقتصاددان‌ها رشد ۲.۶ درصدی را که در تخمین‌های قبلی ۳ پیش‌بینی شده‌بود، اعلام کرده‌اند.  

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی