جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

خبری داغ"یارانه ای"

جمعه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۳، ۰۲:۲۲ ب.ظ
معاون نظارت معاونت برنامه‌ ریزی ریاست‌ جمهوری گفت: اگر به‌ طور میانگین یارانه 10 میلیون نفر از یارانه‌ بگیران تجمیع شود، سالیانه حدود 60 هزار میلیارد ریال به‌ صورت هدفمند می‌تواند برای رسیدن به سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد هدایت شود.

 غلامرضا شافعی با بیان اینکه قانون تعاون در 13 شهریورماه سال 70 به تصویب مجلس رسید اظهارداشت: این قانون توسط نمایندگان مجلس در قالب یک طرح مطرح و به تصویب رسید.


شافعی با اشاره به بندهایی از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی بیان داشت: در بند اول این سیاست‌ ها به تامین شرایط و فعال‌ سازی امکانات با تسهیل و تشویق همکاری‌ های جمعی اشاره شده که مصداق بارز همکاری‌ های جمعی، فعالیت‌ های تعاونی است.

وی گفت: نفت و گاز، حمل و نقل و فعالیت‌ های دانش‌ بنیان و صنایع نوین جزو اولویت‌ های کشور است و اگر منابع در این راستا هزینه شود، خدمت بزرگی به جامعه خواهد بود و طبقات کم‌ درآمد و آسیب پذیر هم از آن بهره‌مند می‌شوند.

این مقام مسئول در معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور با اشاره به اینکه با ظرفیت‌ های اجرای هدفمندی یارانه‌ ها می‌توان در قالب‌ های تعاونی به رشد اقتصادی کمک کرد گفت: تسهیل و تشویق همکاری‌ های جمعی و تعاونی از مواردی است که در اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گرفته و مسئولان کشور هم باید به این مسئله توجه داشته باشند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی