جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

 

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از خشکسالی شدید تا متوسط برای سه سال متوالی در هشت استان کشور از جمله استان تهران خبر داد.
شاهرخ فاتح گفت: در یک ماهه انتهایی سال زراعی 92-93 منتهی به پایان شهریور ماه یک سوم شمالی کشور شرایط خشکسالی ضعیف متوسط تا شدید را داشتند و مناطقی از گیلان و مازندران دچار خشکسالی بسیار شدید بودند.

او گفت: در 6 ماهه انتهایی سال زراعی گذشته یعنی فصل بهار و تابستان 93 مناطقی از شمال، غرب و شمال غرب کشور خشکسالی متوسط تا شدید و استان گیلان دچار خشکسالی شدید و بسیار شدید بود.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: در سال زراعی گذشته یک سوم شمالی کشور به ویژه اردبیل، سمنان، تهران، البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی و گلستان خشکسالی های متوسط، شدید و بسیار شدید داشتند.

فاتح گفت: در 24 ماه گذشته یعنی دو سال زراعی پیاپی استان های البرز، تهران، قم، سمنان، اردبیل، همدان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان درگیر خشکسالی متوسط تا شدید بودند که البته استان های خراسان شمالی، سمنان و تهران در این مدت خشکسالی بسیار شدید نشان دادند.

به گفته وی در 36 ماه گذشته یعنی سه سال زراعی پیاپی مناطقی از غرب، شمال و شرق کشور به ویژه خراسان شمالی دچار خشکسالی متوسط تا شدید بودند.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی یادآور شد: هرچه مدت زمانی که استان ها با خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند طولانی تر باشد یعنی بحران در این استان ها در زمینه خشکسالی جدی تر است و مسئولان باید در این مناطق با برنامه ریزی اصولی این معضل را با جدیت پیگیری کنند.

فاتح گفت: بر این اساس استانهای تهران، البرز، قم، سمنان، اردبیل، همدان، خراسان و گلستان و به ویژه خراسان شمالی مناطقی هستند که حدود دو تا سه سال متوالی است که دچار خشکسالی هستند و بایستی برنامه ریزی مدونی برای مقابله با بحران در این استانها انجام شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی