جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

محمد ابراهیم مداحی، یکشنبه شب در نشست مشترک اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با جمعی از فعالان بازرگانی، اقتصادی و تولیدی عضو اتاق بازرگانی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: این هیچ تعبیر و تفسیری ندارد جز اینکه بگویم اقتصاد کشور در دست ناآگاهان بوده است.
 
وی گفت: اگر بناست رشد و توسعه اقتصادی داشته باشیم، باید درآمد کشور به 300 هزار میلیارد دلار برسد که در این بین سهم استان خراسان جنوبی 10 هزار میلیارد دلار است.
 
با بیان اینکه در حال حاضر 32 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داریم، افزود: از این میزان سهم این استان باید هفت میلیارد دلار باشد.
 
وی گفت: ما آماده ایم تا ضمن گرفتن مشورت و تشریک مساعی از شما،از نظرات ارزشمند تان مطلع شویم و براساس این دیدگاه ها که تاکنون از 26 استان کشور جمع آوری شده است، برنامه ریزی های کلان را با کمک مجلس شورای اسلامی و دولت انجام دهیم.
 
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند نیز گفت: این تشکل با 439 عضو از جمله 341 عضو حقیقی، در خط مقدم تحولات اقتصادی خراسان جنوبی در حرکت می باشد.
 
ˈمحسن احتشامˈ افزود: این بدان معنا می باشد که دستگاه های دولتی ضمن آنکه باید به ما کمک فکری بدهند، اعضای اتاق را نیز در چتر حمایتی خود نگه دارند که متاسفانه در عمل چنین نمی باشد.
 
وی گفت: بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی، یکی از مشکلات سرمایه گذاران استان است و این موضوع مهم قدرت صادرات را از صادرکنندگان ما سلب کرده است.
 
احتشام افزود: با وجودی که خطه خراسان جنوبی دارای پتانسیل های بالقوه اقتصادی، صنعتی و کشاورزی می باشد، اما متاسفانه بخش دولتی در به فعل درآوردن این پتانسیل ها آن طور که باید و شاید حرکتی انجام نداده و بخش خصوصی هم که تمایل به این اقدام دارد زیاد در چتر حمایتی بخش دولتی قرار نگرفته است.
 
وی به خشکسالی های چند ده ساله استان به عنوان مهمترین عامل بازدارنده در توسعه بخش کشاورزی یاد کرد و اظهار داشت: اما با این وجود در تولید سه محصول اساسی زعفران، زرشک و عناب در جهان و در ایران حرف نخست را می زنیم.
 
احتشام همچنین از هم مرز بودن با کشور افغانستان به عنوان فرصتی که هنوز کسب نشده یاد کرد و گفت: به دلیل قوانین دست و پاگیر، سهم زیادی در صادرات به این کشور نداریم.
 
معاون اشتغال و برنامه ریزی استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: اشتغال زایی برای 17 هزار نفر بیکار در استان نیازمند ایجاد تاسیسات بزرگ صنعتی می باشد که در حال حاضر خلاء آن احساس می شود.
 
'علی رضایی' از اقتصاد مقاومتی به عنوان اقتصادی متکی به دانش، توانمندی و بر اساس الگوهای ایرانی اسلامی یاد کرد و افزود: به این موضوع ایمان داریم که در صورت تحقق چنین اقتصادی در استان، بسیاری از مشکلات و کمبودهای ما برطرف می شود، زیرا این اقتصاد وابستگی اقتصاد کشور به نفت را از بین می برد.
 
وی گفت: اقتصاد مقاومتی فرصتی برای نقش آفرینی مردم فراهم می آورد تا در سایه آن بتوانند بسیاری از فرصت ها را به رشد و شکوفایی اقتصادی تبدیل کنند.
 
رضایی گفت : طرح اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب موجب شده است که پیشرفت های زیادی در کشور رخ دهد.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی