جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

بازار مسکن همچنان بر پاشنه رکود می چرخد

پنجشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۳، ۰۱:۵۹ ب.ظ

در حال حاضر به گفته برخی از فعالان بازار فایل‌های فروش با کاهش چشمگیری مواجه شده است. یکی از فعالان بازار مسکن در غرب پایتخت می‌گوید: به جز کاهش خریدار و فروشنده در ماه محرم شایعه افزایش قیمت مسکن سبب شده برخی فروشنده‌ها از قیمت‌های پیشنهادی خود کوتاه نیامده و تخفیف‌های مورد انتظار خریداران را ندهند.  او ادامه می‌دهد: فایل‌های فروش مسکن کاهش پیدا کرده است و فروشنده‌ها منتظرند نشانه‌های افزایش قیمت را در بازار مشاهده کنند. این در حالی است که کارشناسان مسکن پیش بینی می‌کنند رونق بازار مسکن افزایش قیمتی را در پی نخواهد داشت و عرضه و تقاضا در بازار فعلی به شکلی است که قیمت‌ها تا چند ماه ثبات خواهد داشت. 
از آن سو خریداران نیز همچنان با کمبود نقدینگی برای خرید مسکن روبه‌رو هستند و اتفاق تازه‌ای در این بخش رخ نداده است. یکی از فعالان بازار مسکن درباره ریشه شایعه افزایش دوباره قیمت مسکن می‌گوید: در حال حاضر قیمت‌ها به کف خود رسیده است، در حال حاضر زمزمه‌‌هایی از افزایش 25 درصدی قیمت آهن و دیگر مصالح ساختمانی به گوش می‌رسد. بر همین اساس نمی‌توان انتظار کاهش قیمت داشت. او با بیان اینکه هرچند به دنبال افزایش قیمت قدرت خرید مردم کاهش خواهد یافت، می‌افزاید: البته باید توجه داشت که هیچ بساز و بفروشی حاضر نیست که خانه خود را به پایین‌تر از قیمت تمام شده ساخت بفروشد.

نظرات  (۱)

کدوم قیمت کف! مسکن الان هر جا بری متری خدا تومنه!
http://hegzaco.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی