جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

با تعریف 4 سناریو به شرح زیر به پیش بینی تولید ناخالص داخلی در دوره چشم‌انداز خواهیم پرداخت.
1-  سناریو اول به ادامه روند گذشته رشد اقتصادی با میانگین 6/4 درصدی تعریف می‌شود که با این روند تولید ناخالص داخلی در 1404 برابر 834 هزار میلیارد ریال برآورد می‌گردد.
2-  در سناریو دوم، حالت ایده‌آل رشد اقتصادی 8 درصدی از سال 1384 تعریف شده است (مطابق با سند چشم¬انداز) که با احتساب این نرخ، تولید ناخالص داخلی در 1404 به 1912 هزار میلیارد ریال خواهد رسید. 
3-  در سناریو سوم رشد اقتصادی 8 درصدی از سال 1393 تعریف شده است، که با احتساب این نرخ، تولید ناخالص داخلی در 1404 برابر 1181 هزار میلیارد ریال خواهد شد.
4-  سناریو چهارم: برای رسیدن به تولید ناخالص داخلی به عدد 1912 هزار میلیارد ریال (سناریو دو مطابق با سند چشم‌انداز) بایستی نرخ رشد اقتصادی معادل 8/12 درصد از سال 1393 مد نظر قرار داد.

در صورت تداوم روند 50 سال گذشته، اقتصاد ایران تولیدی معادل 16 سال تولید سال 1392 را در مقایسه با آنچه در طی دوره چشم انداز باید اتفاق می افتاد، از دست خواهد داد.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۰
مهدی اشرفی وند

تولید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی