جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

 

ارزش پول ملی روسیه (روبل) روز جمعه به بالاترین میزان خود طی پنج ماه گذشته رسید.
بر اساس گزارش های منتشر شده، افزایش مداوم ارزش روبل روسیه علاوه بر خوشحال کردن مقامات این کشور، باعث سردرگمی تحلیلگران شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، ارزش روبل روسیه عصر جمعه در برابر دلار به رقم 50 و 27 صدم و در برابر یورو به 53 و چهار دهم افزایش یافت. این رقم ها بالاترین ارزش روبل از ماه دسامبر تا کنون شمرده می شود.
«گرمان گرف» رئیس «سبربانک» روسیه که بزرگترین بانک دولتی این کشور شمرده می شود در این باره گفت این بانک دیگر به حمایت های دولت نیاز نخواهد داشت.
وی افزود:‌ «در صورتی که هیچ حادثه خاصی رخ ندهد، ما به کمک های دولت نیازمند نخواهیم بود. به عقیده من تا اواسط سال، روند پرداخت وام این بانک از سر گرفته خواهد شد.»
کارشناسان اقتصادی در این باره اعلام کردند افزایش ارزش روبل ارتباط چندانی با پویایی های بازار نفت ندارد و بیشتر از قراردادهای بزرگی که واحد پولی آن روبل است تاثیر می پذیرد.

کارشناسان همچنین عقیده دارند از دیگر عوامل افزایش ارزش روبل، کاهش شدت درگیری ها در اوکراین است که احتمال اعمال تحریم های اقتصادی شدیدتر غرب علیه مسکو را کاهش داده است.
ارزش روبل در ماه دسامبر گذشته همزمان با سقوط بهای جهانی نفت به شدت کاهش یافت و در مقایسه با ارزش این واحد پولی در سال 2014، بیش از 40 درصد سقوط کرد. این کاهش ارزش موجب تشدید تورم و وخیمتر شدن بحران اقتصادی در روسیه شد.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۱
مهدی اشرفی وند

ارزش

روبل

روسیه

پول

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی