جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

هند تا 15 سال دیگر، قدرت اقتصادی سوم جهان خواهد بود

يكشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۳۱ ق.ظ

 

اکنون ژاپن سوم اقتصاد جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است و پیش‌بینی شده است که تا سال 2030،‌هندوستان جای آن را بگیرد.

به نظر می‌رسد که تا 15 سال دیگر، نظم نوینی در اقتصاد جهان حکمفرما شود و انگار به تدریج باید برای این کار آماده شد. در جهان 15 سال بعد، آمریکا تسلط کمتری از نظر اقتصادی بر جهان خواهد داشت،‌ تعدادی از بازارهای نوظهور احاطه خود را بر بازار افزایش خواهند داد و برخی از کشورهای اروپایی نیز زیر آنها جای خواهند گرفت.

خبرگزاری بلومبرگ، آمار جدیدی از پروژه انجام شده از اقتصاد کلان در وزارت کشاورزی آمریکا را منتشر کرده است که طی آن، پیش‌بینی شده است که‌ ایالات متحده همچنان در سال 2030 میلادی، با تولید ناخالص داخلی سالانه 24.8 میلیارد دلار بزرگترین اقتصاد جهان باشد. تولید ناخالص داخلی سال 2015 این کشور 16.8 میلیارد دلار تخمین زده شده است. آمریکا به تنهایی 25 درصد تولید ناخالص داخلی جهان را در سال 2006 انجام می‌داد؛ در صورتی که این رقم در سال 2015 به 23 درصد و در سال 2030 به 20 درصد خواهد رسید که عملا به معنی کاهش تسط آمریکا بر اقتصاد جهان خواهد بود.

تا آن زمان،‌ تولید ناخالص داخلی چین نیز بیش از وضعیت فعلی خواهد بود و به مشارکت بیشتر منطقه آسیا در اقتصاد جهان کمک خواهد کرد. اما مهمترین تغییری که در اقتصاد جهان در سال 2030 رخ خواهد داد، این است که هندوستان جای ژاپن را به عنوان سومین اقتصاد بزرگ جهان خواهد گرفت.

رتبه هند از نظر تولید ناخالص داخلی در زمان کنونی هشتم است و این کشور تا 15 سال دیگر،‌ کشورهای برزیل، انگلستان،‌ فرانسه، آلمان و ژاپن را به ترتیب پشت سر خواهد گذاشت. صندوق بین‌المللی پول، هند را نقطه روشنی در چشم‌انداز جهانی توصیف کرده است. این صندوق گفته است که تا 15 سال دیگر، هند جوانترین جمعیت جهان و بیشترین نیروی کار را خواهد داشت.

در پیش‌بینی رتبه‌بندی کشورهای جهان در سال 2030 از نظر تولید ناخالص داخلی، ژاپن بسیار عقب‌نشینی خواهد داشت و فرانسه سه پله و ایتالیا دو پله سقوط خواهد کرد. 

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی