جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

گزارش معنادار بانک مرکزی از تورم

جمعه, ۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۵ ب.ظ
بانک مرکزی برای رفع نیازهای مراجع قضائی، پژوهشگران، مجامع علمی و سایر استفاده کنندگان آمار این بانک، نرخ تورم خرداد ماه را اعلام کرد.
 
 بانک مرکزی اعلام کرد: گرچه حسب ماده ۵۴ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، مرکز آمار ایران به عنوان مرجع رسمی انتشار آمار در کشور، اخیراً آمار نرخ تورم در مناطق شهری ایران در خردادماه ۱۳۹۴ را منتشر کرده، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز در چارچوب بند "ج" ماده  یادشده و در ادامه روند گذشته، نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی در خردادماه ۱۳۹۴ را محاسبه نموده است.
 
این گزارش می افزاید: به منظور پاسخگویی به نیازهای محاکم و مراجع قضایی و استفاده پژوهشگران و مجامع علمی و کارشناسی و سایر استفاده کنندگان از آمار بانک مرکزی، خلاصه نتایج به ‌دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران براساس سال پایه ۱۰۰=۱۳۹۰ به شرح ذیل اعلام می‌شود:
 
- شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در خردادماه ۱۳۹۴ به عدد ۲۲۵.۵ رسید که نسبت به ماه قبل۱.۷ درصد افزایش یافت.
 
- شاخص مذکور در خردادماه ۱۳۹۴ نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۱۶.۲ درصد افزایش داشته است.
 
- نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به خردادماه ۱۳۹۴ نسبت به دوازده ماه منتهی به خردادماه ۱۳۹۳ معادل ۱۵.۶ درصد می‌باشد.
 
گفتنی است: مرکز آمار ایران روز گذشته گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در خرداد ماه سال ۱۳۹۴ را منتشر کرد.
 
براساس اعلام مرکز آمار، شاخص کل (بر مبنای ۱۳۹۰=۱۰۰) در خرداد ماه سال ۱۳۹۴ عدد ۲۱۱.۳ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ۱.۲ درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۱۴.۲ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۱۳.۷ درصد) افزایش یافته است.
 
درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم شهری) در دوازده ماه منتهی به خردادماه سال ۹۴ نسبت به دور مشابه سال قبل ۱۴.۲ درصد است که نسبت به همین اطلاع در اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ (۱۴.۳ درصد) کاهش یافته است.
 
 
 
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی