جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

جادوی اقتصاد

منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران و جهان

زندگی بر پایه اقتصاد

حقایقی درباره نوبلیست‌های اقتصاد

سه شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۳، ۰۱:۲۱ ب.ظ

تنها زنی که نوبل اقتصاد را به خانه برد، که بود؟

nobel-eqtisad

 

 

از سال 1969 میلادی تا کنون 45 جایزه نوبل اقتصاد در جهان اعطا شده است که بیست و دو جایزه تنها به یک اقتصاددان داده شده، در حالی که 17 جایزه را دو اقتصاددان به صورت مشترک دریافت کرده اند. در این بازه زمانی شش جایزه نوبل اقتصاد هم به طور مشترک به سه اقتصاددان داده شده است.

 

از سال 1969 میلادی تاکنون 74 نفر نوبل اقتصاد را دریافت کرده اند و بیشترین تعداد از این افراد متولد روزهای 21 می و 28 فوریه بوده اند! متوسط سن برندگان نوبل اقتصاد طی 45 سال گذشته 67 سال بوده است. جوان ترین فردی که تا کنون نوبل اقتصاد را دریافت کرده است «کنث جی ارو» بود که در سال 1972 میلادی و در سن 51 سالگی برنده نوبل اقتصاد شد و مسن ترین برنده نوبل اقتصاد «لیونید هورویس» بود که در سال 2007 میلادی و در سن 90 سالگی برنده این جایزه شد. وی نه تنها مسن‌ترین برنده نوبل اقتصاد بلکه مسن ترین برنده نوبل در تاریخ واگذاری جوایز نوبل بوده است.

تنها زنی که تا کنون موفق به دریافت نوبل اقتصاد شده است «النور استروم» است که در سال 2009 میلادی این جایزه ارزشمند جهانی را به دست آورد.

نوبلیست‌های هم‌خانواده
در تاریخ چهل و پنج ساله نوبل تاکنون دو برادر و یک زوج موفق شده‌اند این جایزه را به خود اختصاص دهند. «جن تینبرگن» در سال 1969 میلادی نوبل اقتصاد را گرفت و «نیکولاس تینبرگن» در سال 1973 میلادی برنده نوبل فیزیولوژی شد. در سال 1974 میلادی «گونار میردال» نوبل اقتصاد را به خود اختصاص داد و در سال 1982 میلادی همسرش «الوا میردال» توانست برنده نوبل صلح جهانی شود.

 economic-noble-laureates

برگرفته: اقتصاد نیوز

نظرات  (۲)

به جمع بیکاران پولدار بپیوندید!

کسب درآمد اینترنتی !!! درآمد ماهیانه بین 100 هزار تومان تا بیش از 1 میلیون تومان!!! به همراه آموزش و معرفی سایت های معتبر!!!!

http://ptc-bank.blog.ir/

همون یه دونه هم که به خانما رسیده یا استثنا بوده یا اشتباهی شده!
http://www.hegzaco.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی